کد خبر : 19907
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 15:15

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین؛ سقوط تا کانال ۳۶ هزار دلار؟

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین؛ سقوط تا کانال ۳۶ هزار دلار؟

یکسری از تحلیلگران با اشاره به موقعیت مشابه بیت‌کوین در سال ۲۰۱۶، اعتقاد دارند رهبر بازار ارز دیجیتال فعلا شانسی برای پیشروی ندارد و به‌زودی تا کانال ۳۶ هزار دلار سقوط می‌کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بیت‌کوین از اول آذر امسال حوالی مرز ۳۸ هزار دلار متوقف شده و حالا برای روند روز‌های بعدی بازار دو حالت کلی پیشبینی می‌شود. آن‌هایی که به پیشروی بیت‌کوین خوشبین هستند، اعتقاد دارند رهبر بازار ارز دیجیتال تحت‌تاثیر اخبار و حواشی مربوط به ماجرای ETF، پتانسیل فتح کانال ۳۹ هزار دلار را دارد و می‌تواند حداقل تا محدوده ۳۹ هزار و ۵۰۰ دلار بالا برود. آنطرف اما یکسری از کارشناس‌های بازار با اشاره به تحلیل‌های تکنیکال و موقعیت مشابه بیت‌کوین در سال ۲۰۱۶، اعتقاد دارند رهبر بازار ارز دیجیتال فعلا شانسی برای پیشروی ندارد و به‌زودی تا کانال ۳۶ هزار دلار سقوط می‌کند.

قیمت بیت‌کوین؛ ۳۷ هزار و ۴۰۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز دوشنبه ششم آذر ۳۷ هزار و ۴۰۰ دلار به‌ثبت رسید. قیمت بیت‌کوین بااحتساب نرخ فعلی تتر معادل یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است که درمقایسه با صبح دیروز یک درصد تقلیل داشته است.

قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی نهایتا تا ۳۷ هزار و ۸۱۵ دلار بالا رفته و نمودار بیت‌کوین، کف قیمت روزانه را ۳۷ هزار و ۱۶۵ دلار نشان می‌دهد. از یک طرف دیگر رفت‌وبرگشت‌های متوالی بیت‌کوین فقط به ۲۴ ساعت اخیر محدوده نمی‌شود و درمقایسه با دوشنبه هفته قبل هم شاهد بازدهی مثبت نیم‌درصد هستیم.

حجم معاملات روزانه بیت‌کوین هم درحال حاضر حول‌وحوش ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که به‌معنی کاهش ۳۰ درصدی درمقایسه دو هفته قبل است.

بیت‌کوین درحال حاضر به‌نیمی از بازار ارز دیجیتال تسلط دارد و سهم آن از کل ارزش بازار تقریبا به ۵۰ درصد رسیده است.
قیمت اتریوم؛ دو هزار و ۵۰ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه منفی ۱.۵ درصد را نشان می‌دهد. قیمت اتریوم صبح امروز به‌شکل لحظه‌ای دو هزار و ۵۰ دلار به‌ثبت رسید درحالی که صبح دیروز خرید هر واحد اتریوم دو هزار و ۸۰ دلار هزینه داشت.

قیمت اتریوم به پول خودمان معادل ۱۰۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان محاسبه می‌شود که این عدد درمقایسه با قله تاریخی خودش حدود ۲۵ درصد کمتر است. چون آبان سال ۱۴۰۰ قیمت اتریوم به‌پول خودمان تا ۱۴۰ میلیون تومان هم بالا رفته بود.

اتریوم در اولین روز آذر امسال بعد هشت ماه موفق به عبور از مرز دو هزار دلار شد. از آن روز به اینطرف مرز دو هزار و ۱۲۵ دلار به محدوده مقاوتی جدید اتریوم تبدیل شده است. عددی که تقریبا قله سالانه اتریوم محسوب می‌شود و با عبور از آن می‌توانیم یورش به محدوده دو هزار و ۳۶۰ دلار باشیم. سناریوی بدبینانه هم می‌تواند در قدم اول سقوط اتریوم تا مرز هزار و ۹۳۰ دلار باشد و ادامه این روند می‌تواند منجر به عقب‌نشینی اتریوم تا حوالی هزار و ۸۵۰ دلار شود.

اتریوم در حال حاضر چیزی نزدیک ۱۷ درصد سهم بازار ارز دیجیتال را دراختیار دارد و از این جهت بعد بیت‌کوین جایگاه دوم را مال خود کرده است.
قیمت انواع ارز دیجیتال

دوج‌کوین تنها ارز دیجیتال سرشناسی است که بازدهی روزانه مثبت داشته است. قیمت دوج‌کوین صبح امروز ۰.۰۷ دلار به‌ثبت رسید تا نهمین رمزارز برتر فعلی دنیا بازدهی روزانه مثبت یک درصدی را تجربه کند.

ریپل مثل اتریوم ۱.۵ درصد قیمتش را از دست داد و بازدهی روزانه سولانا، کاردانو و ترون منفی دو درصد محاسبه می‌شود.

ریپل که از حیث تسلط به بازار در رتبه پنجم قرار دارد، صبح امروز ۰.۶۰ دلار یعنی نزدیک ۳۱ هزار تومان معامله شد. قیمت سولانا با نماد SOL به حدود ۵۷.۱ دلار (دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) رسید. کاردانو که پشت‌سر سولانا در رتبه هشتم ایستاده، صبح امروز ۰.۳۸ دلار ارزش داشت. ترون هم دهمین رمزارز برتر فعلی است، ۰.۱۰ دلار خریدوفروش شد.

اقتصاد پرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.