کد خبر : 13196
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 16:51

اطلاعات دروغ مدیر کل نساجی وزارت صمت، سوژه شد!

اطلاعات دروغ مدیر کل نساجی وزارت صمت، سوژه شد!

دادن اطلاعات دروغ مدیر کل نساجی وزارت صمت در نشست خبری برگزاری ۳ نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی، پوشاک و چرم در اتاق اصناف تهران سوژه کاربران فضای مجازی شد!

به گزارش اقتصاد پرس؛ مدیرکل دفتر نساجی وزارت صمت در نشست خبری برگزاری ۳ نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی، پوشاک و چرم در اتاق اصناف تهران از افزایش ۲۵ درصدی واردات الیاف در ۶ ماهه نخست امسال خبر داده و گفته است:« این میزان افزایش، نشان دهنده پایداری در زنجیره تولید و رشد صنعت نساجی است». محسن گرجی پیش بینی کرده« تا پایان سال صنعت نساجی رشد ۸ درصدی را تجربه کند». به گفته گرجی؛ وضعیت صنایع نساجی، پوشاک، کیف و کفش نسبتا خوب است به طوری که در سال گذشته رشد صنعت نساجی حدود ۱۷٫۳ درصد بوده و صنعت پوشاک ، چرم و کفش هم بین ۷٫۵ تا ۸ درصد رشد  و واردات الیاف اکلریلیک در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

اقتصاد پرس

با توجه به اظهارات جناب مدیرکل دفتر نساجی وزارت صمت این سوال مطرح می شود که چگونه  رشد ۸ درصدی صنعت نساجی اعلام شده است در حالی که آمار و ارقام مشخصی نداریم؛ یعنی  مشخص نیست ۸ درصد صادرات چه چیزی افزایش یافته است ولی مهم است که بدانیم صادرات نساجی سال گذشته و سال قبل از آن چه مقدار بوده است.در واقع باید بدانیم این ۸ درصد رشد صادرات نسبت به چه عدد و ارزشی صورت گرفته است؟ موضوع دیگر اینکه سوء استفاده از آمار یکی از قدرت مندترین ابزار برای دروغ گفتن است ومتاسفانه این سوء استفاده ها منجر به ارائه نتایج متناقضی خواهد شد که تمامی امور را تحت الشعاع خود قرار می دهد چرا که اگر دروغ گویی از سوی مراکز رسمی و آماری که قاعدتا می بایست نقطه اتکای مردم و مسئولان برای برنامه ریزی صحیح و دقیق باشند ،رواج یابد ، می توان گفت جامعه در ورطه یک فاجعه عظیم و ملی قرار گرفته است زیرا وقتی در کشوری به آمارهای رسمی مسئولان و نهادهای آماری رسمی نشود اعتماد کرد ، به چه چیز دیگر می توان اعتماد کرد ؟
واقعیت این است که سوءمدیریت و سیاست‌گذاری‌های اشتباه، صنعت نساجی را از روزهای رونقی که داشت دور کرده و بسیاری از کارخانجات صنعت نساجی در حال تعدیل نیرو یا تعطیلی کامل هستند و این صنعت با مشکلات عدیده‌ای در تامین مواد اولیه، نقدینگی و رکود مواجه بوده و نیازمند حمایت جدی است نیز شاهد اقدام چشمگیری در این زمینه نیستیم و به نظر می رسد نگاه دفترنساجی وزارت صمت به این صنعت از نوع درجه یک و با اولویت بالا نیست و این امر سبب شده است حمایت از صنعت نساجی فقط روی کاغذ دیده شود. در پابان لازم است با یادآوری این حدیث معصوم را که فرمودند:« اگر همه بدی ها و گناهان درون صندوقی نهفته باشند ، کلید آن “دروغ” است» به مسئولین امر بگوییم از ارائه آمار دروغ به مردم پرهیز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.