کد خبر : 23841
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1403 - 20:07

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ریزش بورس تکرار می‌شود؟

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ریزش بورس تکرار می‌شود؟

فروشندگان بازار سرمایه پس از افزایش تنش‌ها بین ایران و اسرائیل در آخر هفته گذشته، دست برتر را در جریان معاملات داشتند؛ به طوری که ۹۵ درصد نمادهای در سوی منفی دامنه نوسان ایستادند. سرنوشت بازار پس از سقوط آزاد نماگرهای سهامی چه خواهد شد؟

در پایان معاملات اولین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۲٫۳۸ درصدی، ۵۳ هزار و ۹۲۸ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۹۷۰ واحدی قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت اندک ۳٫۳۴ درصدی (معادل ۲۵ هزار و ۱۰۰ واحد) در پله ۷۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم ) را در روز شنبه، چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین، حجم معاملات روز شنبه را ۱۱٫۸ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از خروج هزار و ۷۷۹ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

۶۰ درصد از نماد‌های بازار در جریان معاملات روز شنبه، بیش از چهار درصد منفی در روز جاری متحمل شدند! از سوی دیگر ۹۰ نماد در حالی که دقایق ابتدایی پس از بازگشایی معاملات در سوی مثبت دامنه نوسان قرار داشتند، به صف فروش نشستند.

رنج منفی گسترده در بازار سهام، فروش سنگین و با چاشنی فرار را از سمت فعالان بازار تداعی می‌کند. این درحالی است که درست مطابق با هفته گذشته، همچنان هیچ جنگی رخ نداده است. به نظر می‌رسد، مانند تجربه‌های مشابه گذشته در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲، بیش از آنچه باید، به جو منفی سیاسی وزن داده شده است.

این اولین بار نیست که بازار در واکنش اولیه به تنش‌های سیاسی، نقشه یک‌دست قرمز را تجربه می‌کند. با این حال هر بار تنها پس از مدت کوتاهی، ورق معاملات برگشته است.

به طور معمول پس از منفی این‌چنینی، روز بعد فروشندگان بازار کمتر می‌شوند. از این رو در راستای پیش بینی بورس یکشنبه، انتظار می‌رود بازار متعادل‌تر از جریان معاملات در روز ابتدایی هفته دنبال شود.

/تجارت نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.