کد خبر : 22377
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 7:25

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / چه فاکتورهایی بازار سهام را از رکود نجات می‌دهند؟

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / چه فاکتورهایی بازار سهام را از رکود نجات می‌دهند؟

بازار سرمایه، روزهای رکودی تکراری را سپری می‌کند. لبریز شدن صبر برخی سهامداران، آن‌ها را به سمت سفارش‌های فروش سوق می‌دهد. چه عواملی ممکن است بازار را از شرایط فعلی نجات دهد؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰٫۰۸ درصدی، معادل هزار و ۵۹۸ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۹۰ هزار واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت شدیدتر ۰٫۳ درصدی (معادل دو هزار و ۲۰۶ واحد)، تا پله ۷۳۲ هزار و ۵۹۲ واحدی تنزل یافت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، سه هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج ۱۹۸ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه

شاخص کل در محدوده سقف سال ۹۹ قرار دارد. با وجود اینکه این محدوده حمایت مهمی برای بازار به شمار می‌آید، اما خریداران همچنان در تصمیمات خود محتاطانه عمل می‌کنند.

این موضوع نشان می‌دهد دو ریسک بازار که از جانب بانک مرکزی مطرح است، همچنان اهالی تالار شیشه‌ای را نسبت به خرید سهام مردد می‌کند. کارشناسان معتقدند در صورتی که سیاست‌ها و تصمیمات بانک مرکزی در جهت رشد دلار نیمایی اتخاذ شود، آنگاه می‌توان انتظار اقبال فعلان بازار را نسبت به خرید سهام مشاهده کرد.

از سوی دیگر، انتشار مجدد گواهی سپرده خاص با سود ۳۰ درصد از سوی بانک مرکزی، دیگر عاملی است که شناوری نقدینگی بازار سهام را تهدید می‌کند. در صورت اعتمادسازی و کم‌رنگ شدن سایه دو ریسک یادشده، به تدریج اهالی تالار شیشه‌ای جسارت بیشتری در خرید سهام به خرج خواهند داد.

در راستای پیش بینی بورس آخرین روز هفته، با توجه به اینکه صندوق‌های اهرمی بازار در سوی منفی دامنه نوسان ایستادند، انتظار می‌رود بازار سهام مجددا رخ سرخ به خود گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.