کد خبر : 2404
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 12:20

پاداش این بازنشستگان به زودی واریز می‌شود

پاداش این بازنشستگان به زودی واریز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در آیین تکریم سرافرازان تعلیم و تربیت گفت: خوشا به حالتان که با سرافرازی، ماموریت خود را به اتمام رساندید و این ماموریت را به دیگران سپردید. این همه شغل در جامعه وجود دارد، اما خداوند مقدر فرموده است که معلم باشیم و این اتفاق برای هرکسی نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه شرافت هر شغلی به موضوعی است که با آن سر و کار دارد، اظهار کرد: معلمی، قابل قیاس با هیچ شغلی نیست و خداوند پیامبر (ص) را هم معلم خطاب فرمود.

صحرایی خاطرنشان کرد: معلمانی که ماموریت خود را به پایان رسانده‌اند، از معلمی در مقام ظاهری فاصله گرفته‌اند، وگرنه ما به وجود آنها نیازمندیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایده‌ها و تجارب ارزشمندی که در «رویداد الف تا» ارائه شده بود به یکی از آنها اشاره کرد و گفت: در یکی از ایده‌ها گروهی توسط معلمان بازنشسته تشکیل داده بودند که وقتی معلمی به هر دلیلی بر سر کلاس حاضر نمی‌شد و نمی‌توانست به کلاس برود، اعلام آمادگی کرده بودند که بدون چشم‌داشتی در کلاس آن روز حضور یابند و به جای معلم، آن کلاس را اداره کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته در آن روزها درس زندگی به دانش‌آموزان داده بودند و نتیجه این که دانش‌آموزان، درس آنها را بهتر از دروس خود آموخته بودند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلم چه در این دنیا و چه آن دنیا از رسالت معلمی بازنمی‌ماند، چون هیچ‌کس غیر از معلم در کار خود تکثیر نمی‌شود و این معلم است که در فکر و اندیشه و زندگی دانش‌آموزان تکثیر می‌شود.

صحرایی با بیان این که ما وظایفی نسبت به بازنشستگان داریم که برای انجام آنها باید بکوشیم، اظهار کرد: دستور داده‌ام امسال کسی را بازنشسته نکنند، مگر این که خودش بخواهد بازنشسته شود و این کار ۲ دلیل دارد؛ اول این که به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم این که روال برعکس شود و آنها بگویند می‌رویم و ما بگوییم نروید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بندی در قانون برنامه هفتم توسعه لحاظ شد که اگر فردی به سن بازنشستگی رسید، دولت موظف است پاداش وی را همان لحظه پرداخت کند، اما می‌تواند ۵ سال هم بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند.

وی تصریح کرد: این اقدام در آموزش و پرورش، ایده خوبی است چون سن بازنشستگی در آموزش و پرورش حوالی۵۰ سالگی است.

صحرایی با بیان این که متاسفانه معلمان در سن اوج کاری خود بازنشسته می‌شوند، خاطرنشان کرد: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان‌ها این اختیار داده شده است که اگر به معلمی نیاز دارید، او را حفظ کنید.

وی افزود: اتفاق دیگر هم که قانونِ آن به شورای‌عالی آموزش و پرورش ارسال شده، این است که همکاران فرهنگیِ بازنشسته بتوانند به موسسات آموزشی بروند و قانونی ایجاد شود که خودشان بتوانند موسسه آموزشی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.