کد خبر : 3519
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 7:10

عباسی نماینده مجلس:

وعده وام توخالی ندهیم و دل جوانان و تولید کنندگان را خون نکنیم

وعده وام توخالی ندهیم و دل جوانان و تولید کنندگان را خون نکنیم

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی به دولت توصیه کرد تا دایره انتخاب خود را گسترده‌تر و از مشاوران کارآزموده تر استفاده کند.

اقتصاد پرس؛ فریدون عباسی، نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ صحن مجلس در نطق خود با اشاره فرارسیدن روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی گفت: از تمام آحاد ملت ایران سپاسگزارم که در چارچوب تشکل‌های قانونی تاکنون صبورانه کاستی‌ها را برطرف کرده اند و امیدوارم قوای سه گانه به گونه‌ای رفتار کنند که رفع مشکلات مردم در اولویت باشد تا در آینده شاهد مشارکت اجتماعی بیشتر مردم در پیشرفت کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد: نزدیک به ۲۰ سال است که سیاسیون در جامعه ما روش سعی و تلاش را مورد نظر قرار داده‌اند و این روش را پیش گرفته‌اند و بدون مدون کردن نظریه‌های اجتماعی و اقتصادی و با پایمال کردن گذشته و فرار به آینده، شعاری بدون پشتوانه علمی شخصیت‌هایی که فرصت کافی برای کسب مهارت نداشته‌اند را در راس اجرایی کشور می‌گمارند؛ استمرار این روش نا کارآمد و بدون راهبرد بی تردید ما را در آینده با مخاطراتی جدی‌تر روبرو خواهد کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: لازم و ضروری است علایق و سلائق مختلف در چارچوب نظام جمهوری اسلامی قانون اساسی را مبنا قرار داده و تشکیلات دائمی خود را با اعلام اساسنامه، مواضع و نظریه‌های دقیق فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی و آنچه دستاورد فکر مثبت بشری است، بنا نهاده و از شخصیت‌هایی که ظرفیت های لازم حکمرانی را دارند، استفاده کنند.

زمان به زودی از دست می‌رود؛ صادقانه به مردم بگوییم پول نداریم وعده وام ازدواج و وام تولید توخالی ندهیم و دل جوانان و تولید کنندگان را خون نکنیم؛ اگر لایحه بودجه می‌آورید و مجلس آن را تصویب می کند، درصدی را برای سفرهای استانی بگذارید و به آن پایبند باشید، در غیر این صورت نوشتن برنامه ۵ ساله هفتم و لایحه های بودجه در ۵ سال چه معنایی دارد؟

عباسی افزود: حوادثی که در ۲۰ سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم ریشه در عدم توجه به آموزش و پرورش به خصوص به محور اصلی آن یعنی انتخاب نامناسب معلمان و غافل شدن از حفظ کرامت آنان دارد. در این روزها که دشمنان کشور تمام توان علمی و تجارب شیطانی خود را برای از بین بردن اقتدار ایران به عنوان کالبد اسلام ناب به کار گرفته‌اند، باید لشکر اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با حل مشکلات کشور آشتی کنند، دنیای تولید و استکبار ستیزی را بلندتر از گذشته فریاد بزنند.

وی همچنین با بیان اینکه «دولت باید دایره انتخاب خود را گسترده‌تر و از مشاوران کارآزموده تر استفاده کند»، خطاب به دولت اظهار کرد: زمان به زودی از دست می‌رود؛ صادقانه به مردم بگوییم پول نداریم وعده وام ازدواج و وام تولید توخالی ندهیم و دل جوانان و تولید کنندگان را خون نکنیم؛ اگر لایحه بودجه می‌آورید و مجلس آن را تصویب می کند، درصدی را برای سفرهای استانی بگذارید و به آن پایبند باشید، در غیر این صورت نوشتن برنامه ۵ ساله هفتم و لایحه های بودجه در ۵ سال چه معنایی دارد؟ اگر نظریه اقتصادی مطابق با حل مشکلات اقتصادی خود نداشته باشیم، روش اجرای مناسب و انتخاب افراد شایسته و کاردان برای اجرا نخواهیم داشت و شرایط فعلی همین می‌شود که مردم ناراضی هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کلمه ترک فعل که این روزها از این مجلس شروع شده است نباید باعث تضعیف دستگاه اجرایی کشور شود؛ در این زمینه از رئیس قوه قضائیه تقاضا دارم، دادستان‌ها و قضات را به این مهم توجه دهند. همچنین از نمایندگان مجلس می‌خواهم که بیایید به وظایف قانونگذاری بیشتر از قبل توجه کنیم؛ فشار مضاعف را تحمل کنیم و کاستی‌های حوزه انتخابیه را با پیگیری برطرف نماییم و تلاش کنیم مدیران دولتی مسئولیت پذیرتر و شجاع شوند تا کار مردم در روال منطقی، قانونی و با زمان بندی مناسب حل شود.

عباسی گفت: در شرایط فعلی اقتصادی تهدیدات موجود و پیش رو نیاز است که مطالبه‌گران اجتماعی واقعی توقعات مردم را بالا نبرند و موارد قابل اجرا و شدن را با شورای برنامه ریزی فرمانداری ها مطرح و با آنها همکاری کنند.

/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.