کد خبر : 5023
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 8:22

وضعیت جوی ارتفاعات تهران

وضعیت جوی ارتفاعات تهران
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب کشور خبر داد و پرهیز از دره‌نوردی را توصیه کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ صادق ضیاییان درباره وضعیت ارتفاعات و کوهستان‌های کشور طی روزهای پایانی هفته اظهارکرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۹ و ۱۰ شهریور) درساعات بعدازظهر و غروب بارش‌های پراکنده و همرفتی و رعد و برق همچنین احتمال تگرگ در ارتفاعات البرز و شمال‌ غرب، در سایر مناطق کشور استقرار هوای پایدار همراه با وزش باد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق موقتی برای ساعات بعدازظهر جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران گفت: تهران نیز طی ساعات اولیه روز آفتابی، از ظهر به بعد افزایش ابر و افزایش سرعت باد در ارتفاع بیش از ٣٠٠٠ متر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در شرایط جوی حاکم در مناطقی که بارش‌های رگباری دارند. به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر، رعایت زمان بندی صعود برای اجتناب از مواجه شدن با ناپایداری‌های ساعات بعدازظهر لحاظ شود.

ارتفاعات زاگرس و شرق

وی افزود: برای نیمه‌جنوبی کشور و ارتفاعات زاگرس و شرق با توجه به پایداری جو، تمهیدات لازم برای کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز اتخاذ شود. همچنین به همراه داشتن مایعات کافی جهت اجتناب از گرمازدگی روز توصیه می‌شود.

ضیاییان درپایان تصریح کرد: با توجه به وقوع پدیده رگبار و رعدوبرق به‌ویژه در ارتفاعات البرز، دره نوردی در ساعات بعدازظهر مخاطره آمیز است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.