کد خبر : 5162
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 23:57

خبر مهم درباره واگذاری سهام عدالت به ۴ میلیون نفر

خبر مهم درباره واگذاری سهام عدالت به ۴ میلیون نفر
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با تایید هیات وزیران چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول سهام عدالت می‌شوند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، «سیداحسان خاندوزی» عصر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان همدان افزود: طبق تکلیف قانون بودجه سال گذشته، سهام عدالت به ثبت‌نام‌کنندگانی که در دهه ۸۰ به آنان تعلق نگرفته بود، با اولویت مشمولین نهادهای حمایتی شامل؛ کمیته امداد و بهزیستی، تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: پیشنهادی آماده شده که باید مراحل خودش را در هیأت وزیران طی کند و اگر مورد موافقت نهایی قرار بگیرد، امیدواریم در همین سال ۱۴٠۲، سهام عدالت را به آنها ارائه دهیم.

خاندوزی اظهار کرد: جاماندگان و مشمولین نهادهای حمایتی؛ در مجموع بیش از چهار میلیون و ۷٠٠ هزار نفر می‌شوند و در صورتی که سهام مورد نیاز برای تخصیص به آنها، به تأیید هیات دولت برسد، تمام این افراد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بسیاری از واحدهای راکد، از گروه ملی فولاد گرفته تا هپکو و ماشین‌سازی که وضعیت بسیار بغرنجی داشتند و نارضایتی کارگری وسیعی ایجاد کرده بودند؛ احیا شده‌اند و امروز روی ریل حرکت افتاده‌ و به جهت تولید و شیفت‌کاری کارگران، فعال شده‌اند.

افزایش اختیارات در بخشودگی مالیاتی واحدهای تولیدی استان

استاندار همدان نیز گفت: اختیارات در بخشودگی مالیاتی واحدهای تولیدی استانی افزایش یابد.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» افزود: بانک‌های خصوصی باید با نماینده عالی دولت در استان و معاونین، هماهنگی و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: املاک تملیکی بانک‌ها باید در راستای استفاده بهینه از سرمایه‌ی راکد در مسیر رشد و پیشرفت، تعیین تکلیف شوند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: بانک مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن وظیفه خود را انجام داده و همراه است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز پنجشنبه پس از ورود به همدان با حضور در گلزار شهدای این شهر به شهدای والا مقام ادای احترام کرد.

«سید احسان خاندوزی» با استقبال رسمی استاندار همدان و جمعی از مسوولان استان وارد همدان شد.

بازدید از ۲ شرکت (سحر و پایا بسپار) در شهرک صنعتی بوعلی، بازدید از بازار سنتی همدان، دیدار با امام جمعه، دیدار با فعالان اقتصادی و شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان از برنامه های سفر یک روزه وزیر اقتصاد به همدان است.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.