کد خبر : 16807
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 11:24

نرخ سود وام مسکن ملی کاهش یافت

نرخ سود وام مسکن ملی کاهش یافت
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از ٢٣ درصد به ١٨ درصد، اقساط این تسهیلات پلکانی خواهد شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ هادی عباسی، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در سطح روستاهای کشور ٢ میلیون واحد روستایی فرسوده در سطح کشور وجود دارد، اظهارکرد: کلیات افزایش وام روستایی به سقف ٣۵٠ میلیون تومان اخیرا تصویب شد و با افزایش سقف وام می‌توان روند مقاوم‌سازی، بازسازی و نوسازی مسکن روستایی را افزایش داد و می‌تواند گشایشی در این زمینه ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به سهمیه‌ای که در قانون برای سال سوم جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده این سهمیه در بخش مسکن روستایی، امسال عملیاتی می‌شود، این وام شامل شهرهای زیر ٢۵ هزار جمعیت هم می‌شود و ساکنان شهرها با این جمعیت می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات ٣۵٠ میلیون تومانی با نرخ ۵ درصد اقدام می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن گفت: با تصویب شورای‌عالی مسکن نرخ سود تسهیلات از ٢٣ درصد به ١٨ درصد کاهش پیدا کرد.

وی از پلکانی شدن پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: علیرغم کاهش نرخ سود در حال پیگیری برای پلکانی اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن هستیم، بطوریکه اقساط در سال‌های اول کمتر و در سال‌های پایانی بیشتر خواهد شد.

دنیای اقتصاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.