کد خبر : 18062
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 8:29

پرداخت وام به این گروه از سربازان

پرداخت وام به این گروه از سربازان
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو‌های مسلح از اعطای وام براساس سامانه جامع مهارت آموزی سربازان خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: قرارگاه مهارت آموزی سربازان در راستای ارتقاء خوشایندسازی دوران سربازی و نیز حمایت از اشتغال و کارآفرینی سربازان پس از پایان دوره خدمت ضرورت ایجاد شد و در حال حاضر حدود سال و نیم از فعالیت آن می‌گذرد.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از سربازان تحت آموزش‌های مهارتی شامل پنج مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی قرار گرفتند. از این تعداد حدود ۷۰۰ هزار نفر تحت آموزش‌های مهارت تخصصی قرار گرفتند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستادکل نیرو‌های مسلح درباره اینکه آموزش‌های عمومی و تخصصی شامل چه مواردی است، گفت: در حال حاضر آموزش‌هایی نظیر سبک زندگی، سواد رسانه‌ای، سواد مالی و حقوقی و امداد و نجات از جمله مهارت‌های عمومی است. البته ممکن است که این آموزش‌ها به فراخور نیاز و صلاحدید تغییر کند. آموزش‌های تخصصی نیز شامل مواردی است که از سوی قرارگاه اعلام شده و بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ رشته و مهارت تخصصی را شامل می‌شود.

زاده‌کمند با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در اجرای طرح مهارت آموزی با ستادکل نیرو‌های مسلح همکاری دارند، گفت: جهاد دانشگاهی، وزارت کار، جهاد کشاورزی، جمعیت هلال احمر، وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت کشور، وزارت بهداشت، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت علوم، دانشگاه آزاداسلامی و … ازجمله این دستگاه‌ها هستند. همچنین دفاتر قرارگاه در اکثر استان‌های کشور فعال شده است.

تصویب سند ملی مهارت آموزی اشتغال سربازان

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تصویب سند ملی مهارت آموزی اشتغال سربازان گفت: این سند برای اجرا ابلاغ شده و تاکنون در برخی از دستگاه‌ها اجرایی شده و در دستگاه‌های دیگر نیز درحال اجرایی شدن است. این سند در چهار محور مهارت آموزی متناسب با نیازها، بهره گیری از ظرفیت‌های ملی، استقرار سامانه‌های مهارت و اشتغال و حمایت از کارآفرینی و اشتغال به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه این راهبرد‌های چهارگانه دارای ۱۵ سیاست اجرایی هستند، گفت: آینده پژوهشی مشاغل و مهارت ها، حمایت از تشکیل تعاونی‌های متشکل از کارکنان وظیفه ماهر، ساماندهی و تربیت مربی دوره‌های مهارت آموزی سربازان، ایجاد ارتباط میان سامانه‌های مشاوره تحصیلی و هدایت تحصیلی، اعطای تسهیلات حمایتی، خوداشتغالی و کارآفرینی و… از جمله این سیاست‌های اجرایی ۱۵ گانه است.

زاده‌کمند با بیان اینکه سامانه جامع مهارت آموزی سربازان نیز به زودی رونمایی خواهد شد، گفت: براین اساس امکان بهره‌مندی از کسر خدمت یک ماهه برای سربازان پیش‌بینی شده است. علاوه بر آن امکان انتخاب محل خدمت و … نیز وجود دارد. همچنین وام‌های اشتغالزایی نیز به سربازان ماهر اعطا خواهد شد که تمام این موارد در راستای اهداف اصلی و بنیادین قرارگاه است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: همچنین برنامه‌ریزی کردیم که پس از اجرای کامل سامانه جامع مهارت آموزی سربازان امکان رصد شغلی و حمایت از سربازان برای یافتن شغل و همچنین کارآفرینی فراهم شود. همچنین تسهیلات دیگری نیز علاوه بر اعطای وام براساس این سامانه پیش‌بینی شده است. مدت این حمایت‌ها تا سه سال پس از پایان دوره سربازی ادامه خواهد داشت.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.