کد خبر : 3502
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 9:32

وام اربعین چه زمانی واریز می‌شود؟

وام اربعین چه زمانی واریز می‌شود؟

در سال‌های قبل روال بر این بود که متقاضیان وام اربعین به سامانه سماح مراجعه کنند، اما الان این موضوع به دست خود بانک‌ها سپرده شده است. حالا اگر قرار بر واریز وام اربعین باشد، این وام چه زمانی به دست زائران خواهد رسید؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ در حالی که پیشتر زائران اربعین با مراجعه به سامانه سماح وام اربعین خود را دریافت می‌کردند، حالا به نظر می‌رسد بانک مرکزی اختیار پرداخت این نوع وام را به شبکه بانکی واگذار کرده است.

تا کنون از میان بانک‌ها تنها بانک ملی برای پرداخت وام اربعین اعلام آمادگی کرده است. البته رئیس صندوق رفاه دانشجویان هم از پرداخت وام پنج میلیونی به دانشجویان متقاضی برای حضور در پیاده‌روی اربعین خبر داده است.

اما اگر قرار بر واریز وام اربعین باشد، چه زمانی به دست زائران می‌رسد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تنها خبری که تا به امروز در این باره منتشر شده، این است که مبلغ وام پس از خروج زائران از مرز به دست آنها می‌رسد.

فرزین: بانک‌ها تصمیم‌گیرنده درباره پرداخت وام اربعین

زائران اربعین در سال‌های قبل به سامانه سماح مراجعه می‌کردند تا بتوانند وام پنج میلیونی اربعین را دریافت کنند اما امسال ظاهرا برنامه خاصی در این زمینه در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار ندارد و این امر به بانک‌ها واگذار شده است.

چندی پیش، محمدرضا فرزین- رئیس کل بانک مرکزی که برای معرفی شرایط فروش ارز اربعین ۱۴۰۲ در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، توضیحاتی هم درباره وام اربعین ارائه کرد. طبق آنچه او اعلام کرد امسال سازوکار مشخصی برای پرداخت این تسهیلات مشخص نشده و بانک‌ها بر اساس منابع داخلی و سیاست‌های خود، نسبت به پرداخت وام اربعین به زائران تصمیم می‌گیرند. بعد از آن بود که بانک ملی شرایط اختصاص وام اربعین را در وبسایت خود منتشر کرد.

شرایط دریافت وام اربعین از بانک ملی

طبق گزارش روابط عمومی بانک ملی، در طرح «زائرین اربعین حسینی» زائران پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۲ از چهارم مرداد ماه تا بیستم این ماه، می‌توانند پیش از سفر به عراق با مراجعه به تمامی شعب بانک ملی این وام را دریافت کنند.

متقاضیان این وام باید حساب ویژه این طرح را افتتاح کنند و پس از تودیع دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در این حساب، می‌توانند ۱۰ میلیون تومان وام بگیرند.

نرخ سود این تسهیلات بر اساس نرخ مصوب و اعلامی شورای پول و اعتبار بوده و دوره بازپرداخت این وام ۶ ماهه است. همچنین مبلغ تودیع شده در حساب ویژه طرح باید تا زمان تسویه تسهیلات و بدهی در حساب باقی بماند. این مبلغ پس از تسویه کامل تسهیلات به وام‌گیرنده برگردانده می‌شود.

گفتنی است که متقاضیان دریافت این وام باید در زمان انعقاد قرارداد با بانک، فاقد بدهی غیرجاری و چک برگشتی باشند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.