کد خبر : 9136
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1402 - 15:15

درخواست نماینده از دولت؛

ابلاغ آئین نامه واردات خودرو برای خروج بازار از رکود

ابلاغ آئین نامه واردات خودرو برای خروج بازار از رکود
نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه ما سه سال برای به ثمر رسیدن این قانون جنگیدیم، گفت: مجلس به وظیفه خود در حوزه خودرو با تصویب واردات خودروهای نو و کارکرده عمل کرد و اکنون دولت باید هرچه سریعتر آئین‌نامه واردات را تدوین کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ احسان ارکانی با اشاره به ضرورت تسریع در تصویب آئین‌نامه واردارت خودروهای کارکرده، گفت: انتقادی که این روزها به برخی از دولتمردان داریم این است که مشکلات مردم مانند آئین‌نامه واردات خودرو بلاتکلیف مانده است در حالیکه مردم به شدت پیگیر ابلاغ این آئین‌نامه هستند تا بازار ار رکود خارج شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از معطل ماندن آئین‌نامه واردات خودرو در هیات وزیران، ادامه داد: از دولتمردان خواهش می‌کنم که موضوعات را اولویت‌بندی کنند و براساس آسیب شناسی صورت گرفته معضلات روز کشور را رفع کنند.

کار مجلس در حوزه خودرو تمام شده

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات کنونی، باید هر روز شاهد این باشیم که در هیات وزیران یک مصوبه امیدآفرین مانند تعیین تکلیف واردات خودرو تصویب شود، امیدواریم با توجه به اینکه به نیمه دوم سال وارد می‌شویم تصمیمات مناسبی در هیات وزیران اخذ شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مجلس کار خود در حوزه خودرو را با تصویب واردات خودروهای نو و کارکرده تمام کرد، افزود: مجلس سه سال برای به ثمر رسیدن این قانون جنگید؛ از مخالفت‌هایی که در دولت و وزارت صمت وجود داشت تا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید پاس گل مجلس در واردات خودرو را هرچه سریعتر گل کند، تصریح کرد: واردات خودرو موجب می‌شود که خودروسازان نیز انگیزه بیشتری برای ارتقا کیفیت و کاهش هزینه تمام شده تولید خودرو داشته باشند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.