کد خبر : 18864
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 18:38

هشدار هواشناسی مازندران نسبت به وقوع سیلاب در این استان

هشدار هواشناسی مازندران نسبت به وقوع سیلاب در این استان
هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر امروز جمعه تا صبح فردا شنبه اعلام کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی ، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای هشدار داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع سیلاب هشدار داد.

هواشناسی روز جمعه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر امروز جمعه تا صبح فردا شنبه اعلام کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی ، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای هشدار داد.
طبق پیش بینی هواشناسی این سامانه ناپایدار جوی که با بارندگی، گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید موقتی، کاهش دما و احتمال تگرگ نیز همراه است، تمام سطح استان به ویژه مناطق جلگه ای تا میان بند نواحی مرکزی و شرقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه که علاوه بر رعایت جوانب احتیاط در هنگام ترددهای جاده ای، مقاوم سازی سازه های کم مقاوم، خودداری از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه، از اسکان یافتن در کنار رودخانه ها و یا حاشیه جاده ها خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی استان

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر از سمت غرب استان ابری به تدریج با رگبار و رعد وب رق ، وزش باد به نسبت شدید ،کاهش دما، احتمال تگرگ و در مناطق سردسیرکوهستانی با بارش پراکنده برف همراه خواهد بود.
آسمان مازندران در روز شنبه صاف تا نیمه ابری و در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از اواخر وقت دوشنبه با افزایش ابر و وزش باد گاهی شدید و در ارتفاعات غربی با رگبار باران پیش بینی شده است.
هواشناسی شرایط جوی استان در روز سه شنبه در ارتفاعات نیمه غربی را ابری با بارندگی و وزش باد شدید، در گردنه های کوهستانی با بارش برف و در سایر مناطق را نیز نیمه ابری از بعدازظهر ابری با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید و در روز چهارشنبه را نیز صاف تا نیمه ابری پیش بینی کرده است.
داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۷ و بلده با ۱۵.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش را نشان می دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.