کد خبر : 21817
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 بهمن 1402 - 8:55

هشدار نهاد اطلاعاتی بریتانیا: هوش مصنوعی منجر به افزایش حملات سایبری خواهد شد

هشدار نهاد اطلاعاتی بریتانیا: هوش مصنوعی منجر به افزایش حملات سایبری خواهد شد

یک نهاد اطلاعاتی و امنیتی در بریتانیا گسترش هوش مصنوعی را مساوی با افزایش حملات سایبری دانست.

رویترز نوشت: آژانس جاسوسی بریتانیا موسوم به «GCHQ» امروز چهارشنبه هشدار داد: توسعه سریع ابزارهای جدید هوش مصنوعی منجر به افزایش حملات سایبری و کاهش موانع ورود هکرها برای آسیب دیجیتالی می شود.

مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا که بخشی از آژانس جاسوسی این کشور است، در گزارشی اعلام کرد: هوش مصنوعی با کاهش ورود هکرهایی که حتی کم تجربه هم هستند، به افزایش جهانی حملات باج‌افزاری کمک می‌کند، به طوری که مجرمان، سیستم‌های رایانه‌ای را برای باج دیجیتال رمزگذاری می‌کنند. هوش مصنوعی تقریباً به طور قطع حجم حملات سایبری را در دو سال آینده افزایش می دهد.

طبق این گزارش، استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ربات‌های گفتگو می‌تواند به ایجاد ایمیل‌ها یا اسناد قانع‌کننده‌تر مورد استفاده در کمپین‌های «فیشینگ آنلاین» کمک کند به طوریکه بیشترین افزایش در توانایی بازیگران مخرب در فضای سایبری نصیب هکرهای فرصت‌طلبی می‌شود که لزوماً مهارت‌های لازم برای انجام حملات سطح بالاتر را ندارند.

در این گزارش با اشاره به نرم‌افزارهای مخرب و ویروس‌های رایانه‌ای، آمده است: «در سطح پیشرفته‌تر، هکرهای توانمندتر تحت حمایت دولت‌ها «بهترین موقعیت را دارند تا از پتانسیل هوش مصنوعی در عملیات‌های سایبری پیشرفته علیه شبکه‌ها، به عنوان مثال استفاده در تولید بدافزارهای پیشرفته استفاده کنند».

گفتنی است آژانس‌های اطلاعاتی در سراسر جهان با افزایش مشکلات امنیتی بالقوه مرتبط با الگوریتم‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند که می‌توانند تعاملات انسانی ایجاد کنند – مدل‌های زبان بزرگ یا LLM، مانند ChatGPT OpenAI، که کسب‌وکارها آن را در طیف گسترده‌ای از خدمات از جمله فروش و مراقبت از مشتری ادغام می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.