کد خبر : 6469
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 18:05

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان ها

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان ها
وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های نوار شمالی کشور پیش بینی می شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور تا یکشنبه ۱۹ شهریور خبرداد. اعلام کرد که در پی فعالیت این سامانه وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های نوار شمالی کشور دور از انتظار نیست. منطقه اثر سامانه یاد شده برای امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور گیلان و غرب مازندران و برای جمعه ۱۷ شهریور گیلان، مازندران، غرب گلستان، شرق و شمال اردبیل و شمال شرق استان آذربایجان شرقی است.

همچنین بنا بر اعلام سازمان هواشناسی برای روز شنبه ۱۸ شهریورماه نیز این سامانه مناطقی در شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. در روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه نیز در شمال استان آذربایجان غربی، نیمه شمالی استان آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان فعالیت خواهد داشت.

بر اساس این هشدار در مناطق مذکور و طی روزهای یاد شده احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد. در همین راستا سازمان هواشناسی کشور به پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر تاکید کرده است.

هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی

این سازمان همچنین تاکید کرده که دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید برای این شرایط آمادگی لازم را اتخاذ کرده. اقداماتی نظیر پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را انجام دهند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود. پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد. خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.