کد خبر : 8183
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 17:07

هزینه‌های پزشکی سرسام‌آور است؛ مردم به دندانپزشک مراجعه نمی‌‌کنند مگر اینکه مجبور شوند!

هزینه‌های پزشکی سرسام‌آور است؛ مردم به دندانپزشک مراجعه نمی‌‌کنند مگر اینکه مجبور شوند!

علی تاجرنیا گفت: خیلی از مردم یا نمی‌توانند خدمات دندانپزشکی دریافت کنند و دچار بی‌دندانی می‌شوند، یا تعداد کمی برای دندان خود مراجعه می‌کنند. فقط هم بنا بر ضروریات. مثلا طرف درد شدید دندان دارد و مجبور است که به دندانپزشکی مراجعه کند.

اقتصاد پرس؛ علی تاجرنیا، رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی ایران در پاسخ به این سوال که آیا گران بودن خدمات دندانپزشکی و فشارهای اقتصادی مردم، دندانپزشکان را دچار مشکل نکرده و منجر به کاهش تعداد مراجعین نشده است، توضیح می‌دهد: «خیلی از کلینیک‌های دندانپزشکی عملا دیگر هیچ سودآوری ندارند. میزان درخواست‌ها از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای راه‌اندازی کلینیک‌های مختلف از جمله کلینیک‌های دندانپزشکی به شدت کاهش پیدا کرده است. دندانپزشکانی هم که فعالند، سعی می‌کنند با راهکارهای مختلف خود را سرپا نگه دارند.»

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته این استاد دانشگاه، «خیلی از دندانپزشکان، مطب‌های خود را تعطیل کرده و به سراغ کلینیک‌ها رفته‌اند. چون مراجعین به کلینیک‌ها از یک حداقل‌های پوشش بیمه‌ای برخوردارند. به همین دلیل خیلی از مردم یا نمی‌توانند خدمات دندانپزشکی دریافت کنند و دچار بی‌دندانی می‌شوند، یا تعداد کمی برای دندان خود مراجعه می‌کنند. فقط هم بنا بر ضروریات. مثلا طرف درد شدید دندان دارد و مجبور است که به دندانپزشکی مراجعه کند. وگرنه اصلا مراجعه نمی‌کند.»

تاجرنیا همچنین اضافه می‌کند: «به نظرم چون نگرش به مقوله سلامت دهان و دندان در ایران مثل سایر بیماری‌ها نیست – نه از طرف مردم و نه از طرف دولت -، عملا شرایط دارد به گونه‌ای پیش می‌رود که با این که تعداد دندانپزشکان و مراکز دندانپزشکی در کشور زیاد است، میزان دندان‌های پوسیده و کشیده‌شده و ازدست‌رفته در کشور تغییر نکرده و کاهش نیافته است.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.