کد خبر : 22344
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 9:01

نماینده مجلس: ردصلاحیت شدم چون منتقد اتفافات سیستان و بلوچستان و فساد چای دبش بودم

نماینده مجلس: ردصلاحیت شدم چون منتقد اتفافات سیستان و بلوچستان و فساد چای دبش بودم

معین‌الدین سعیدی، نماینده منتقد مجلس یازدهم تا این لحظه بنا به روایت خودش ردصلاحیت شده است.

خبر آنلاین: او از جمله منتقدان فیلترینگ، فساد چای دبش، اعتراضات سال گذشته و … بود، اما تاکید دارد؛ «اینکه تا چه اندازه این مواضع در ردصلاحیتم موثر بوده، واقعاً اطلاع ندارم، پاسخی ندارم.»

در ادامه گفت و گو با معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار را می‌خوانید:

*آقای سعیدی! صلاحیت شما توسط شورای نگهبان تایید شده یا رد؟

صلاحیت بنده توسط شورای نگهبان تایید نشد.‌

نمی‌دانم مواضع انتقادی تا چه اندازه بر ردصلاحیتم موثر بوده است

*فکر می‌کنید مواضع انتقادی تا چه اندازه بر ردصلاحیت شما موثر بوده است؟

بنده نسبت به طرح صیانت، فیلترینگ، لایحه عفاف و حجاب، موضوع چای دبش، اتفاقات استان سیستان و بلوچستان و وضعیت سوخت استان موضع انتقادی داشتم و کماکان معتقد هستم که نگاه انتقادی وجود دارد، مردم هم به شدت نگران این شرایط هستند، البته وضعیت به این ترتیب نبوده که بنده صرفاً کاستی‌ها را ببینم بلکه در بسیاری از موارد نظیر آبرسانی که دولت خوب عمل کرده بنده واقعاً دفاع کردم، اما اینکه تا چه اندازه این مواضع در ردصلاحیتم موثر بوده، واقعاً اطلاع ندارم، پاسخی ندارم.

معتقد هستم شورای نگهبان این گونه برآورد نمی‌کند که صرفاً بر مبنای نقد مسئولین دولتی کسی را ردصلاحیت کند چنانچه بسیاری از افرادی که مدافعین پروپا قرص دولت بودند هم ردصلاحیت شدند، لذا بنده گذاره متقنی که بتوانم ردصلاحیت با نقد دولت را ارتباط بدهم، را ندارم، به عبارت دیگر نه می‌توانم این گزاره را تایید کنم و نه رد.

بنده نسبت به طرح صیانت، فیلترینگ، لایحه عفاف و حجاب، موضوع چای دبش، اتفاقات استان سیستان و بلوچستان و وضعیت سوخت استان موضع انتقادی داشتم و کماکان معتقد هستم که نگاه انتقادی وجود دارد، مردم هم به شدت نگران این شرایط هستند.

*دقایقی قبل سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که شورای نگهبان با همه نمایندگان ردصلاحیت شده، گفتگو و دفاعیات آن‌ها را شنیده، آیا شما هم با اعضای شورای نگهبان جلسه داشتید؟

همه ۲۶ نماینده‌ای که توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شدند، دعوت شدند، برخی از مصادیق عنوان شده و به نمایندگان ردصلاحیت شده گفتند شما به دلیل این موضع، این روش و یا کارکرد خود پاسخی دارید یا خیر، پاسخ‌ها هم ارائه شده و بنده امیدوار هستم با توجه به فرصتی که وجود دارد، تجدید نظر صورت بگیرد و مردم بتوانند تصمیم بگیرند این نماینده که به عنوان خادم آن‌ها وارد مجلس شده آیا متناسب با شأن نمایندگی کار کرده یا خیر.

*پیش از این شورای نگهبان اعلام کرده بود که حدود ۱۵ هزار نفر را تأیید صلاحیت کرده و از طرفی شاهد ردصلاحیت نمایندگان منتقد و مستقل در مجلس هستیم، به نظر شما در مجلس آینده کمیت بر کیفیت غلبه می‌کند؟

همانطور که سخنگوی شورای نگهبان گفته امسال از نظر کمیت تعداد تأیید صلاحیت‌ها بیشتر است، اما بسیاری از کسانی که به نوعی قرائت متفاوت با نظر مسئولین حوزه دولت داشتند، ردصلاحیت شدند، اما این هم جامعیت و کاملیت ندارد کما اینکه مشاهده می‌کنیم بسیاری از منتقدین دولت از جمله پزشکیان و نوری قزلجه تأیید صلاحیت شدند.

از این‌رو نمیتوانیم حکم کلی صادر کنیم، بنده معتقد هستم تا آخرین روز‌های فرآیند انتخابات فرصت وجود دارد و این فرصت باید به شورای نگهبان داده شود و بعد از آن درباره چارچوب کلی تأیید و یا ردصلاحیت‌ها تصمیم بگیریم.

در مجموع اینکه گفته شود صرفاً منتقدین دولت ردصلاحیت شدند، صحت ندارد و این هم صرفاً بر روی مباحث کمی انگشت بگذاریم شاید پاسخ مناسبی به مسائل فعلی کشور نباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.