کد خبر : 17729
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 13:15

نرخ واقعی گوشت قرمز اعلام شد+جزییات تغییر قیمت

نرخ واقعی گوشت قرمز اعلام شد+جزییات تغییر قیمت

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام سبک ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزارتومان بوده که بر این اساس نرخ منطقی هرکیلو گوشت ۴۲۰ هزارتومان است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ افشین صدردادرس گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام سبک ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزارتومان بوده که بر این اساس نرخ منطقی هرکیلو گوشت ۴۲۰ هزارتومان است.

او از رکود بازار دام و گوشت خبر داد و گفت: آثار و تبعات رکود بازار منجر به قاچاق دام و کشتار دام‌های مولد شده است.

صدردادرس ادامه داد: با توجه به بحران تولید دام، امکان رسیدن به خودکفایی گوشت تا بهار آینده وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کمبود دام پروار را پاشنه آشیل تولید در حوزه دام و گوشت اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی کمبود دام پروار منجر به عدم کاهش قیمت در بازار داخل شده که برای تحقق خودکفایی و پایداری تولید، حفظ گله‌های مولد امری ضروری است.

او ادامه داد: بنابر آمار تا قبل از اصلاح نظام یارانه، سرانه مصرف گوشت قرمز به ازای هر نفر ۱۲ کیلو بود که حدود ۹۰۰ هزارتن در داخل تولید و ۱۰۰ هزارتن گوشت صنعتی از طریق واردات تامین می‌شد.

صدردادرس افزود: بعد از اصلاح نظام یارانه، قیمت تمام شده گوشت افزایش پیدا کرد و اکنون مسئولان به دنبال کاهش قیمت از طریق واردات گوشت هستند، درحالیکه به جای پرداخت یارانه به تولیدکننده خارجی باید از تولید داخل حمایت شود و برای ارتقای سرانه مصرف و افزایش توان خرید کننده، گوشت قرمز را جزء سبد کالابرگ قرار دهند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک در بهار امسال ۶۸ میلیون راس بود که در پایان تابستان به ۶۰ میلیون راس کاهش یافته است.

/باشگاه خبرنگاران

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.