کد خبر : 15168
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 15:24

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

ناترازی درآمدهای نفتی ۴۰ درصد اعلام شد

ناترازی درآمدهای نفتی ۴۰ درصد اعلام شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ناترازی در بخش درآمدهای نفتی ۴۰درصد بیش‌برآورد داشت و با ابزارهایی که در اختیار داریم از جمله ابزار تخصیص به‌دنبال رفع ناترازی هستیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛  داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ناترازی در رقم بودجه سال جاری اظهار داشت: در پیش‌بینی در قانون بودجه و کمیسیون‌های مجلس در سال گذشته، قیمت نفت ۸۵ دلار فرض شده است که در خیلی از ماه‌های سال این رقم اتفاق نمی‌افتد و میزان صادرات هم بالاتر از ظرفیت قابل تحقق درنظر گرفته شده است لذا در بخش فروش نفت عدم تحقق داشتیم.

وی افزود: البته وزارت نفت همه امکانات صادراتی را درنظر گرفته است اما پیش‌بینی در درآمدهای نفتی موجب ناترازی در بودجه شد و ناترازی در بخش درآمدهای نفتی ۴۰ درصد بیش‌برآوردی داشت.

منظور با اعلام اینکه “با ابزارهایی که در اختیار داریم از جمله ابزار تخصیص به‌دنبال رفع ناترازی هستیم”، درباره استفاده از روش استقراض تصریح کرد: استقراض از بانک مرکزی و بانک‌ها نخواهیم داشت ولی با اختیارات قانونی می‌توانیم از سپرده‌های قانونی دولت استفاده کنیم که بعد از دو ماه این سپرده‌ها باید مجدداً پرداخت و جایگزین شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.