کد خبر : 2410
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 13:21

میلیون‌ها خودرو به کشور وارد می‌شود؟

میلیون‌ها خودرو به کشور وارد می‌شود؟

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای شکستن بازار انحصاری خودرو تلاش خود را انجام داده و بر اساس تسهیل‌گری انجام شده، واردات میلیون‌ها خودرو می‌تواند به کشور وارد شود.

به گزارش اقتصاد پرس، مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست خبری جایزه ملی کیفیت با اشاره به موضوع تسهیل‌گری در واردات و صادرات، گفت: بسته‌ای به عنوان بهار خدمت در مورخ ۵ فروردین در اجلاسیه مدیران دولت در سالن اجلاس رونمایی شد که بر اساس آن دستگاه‌ها مکلف شدند  تسهیل‌گری‌هایی را در رابطه با مسائل مرتبط با خود داشته باشند.

وی افزود: بنابراین سازمان ملی استاندارد طی ۴۵ روز کاری بر این موضوع تمرکز کرد تا بسته تدوین شود و براساس آن  تسهیل‌گری در خصوص واردات و صادرات داشته باشد که بر اساس آن از ابتدای سال تاکنون کمترین دل‌نگرانی در حوزه صادرات و واردات وجود ندارد.

اسلام پناه بیان داشت: بنابراین شرایط  برای واردات و صادرات به نحوی تسهیل‌گری کرده‌ایم که واردکننده و صادرکننده هیچ مشکلی نداشته باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان داشت: بر اساس این بسته اکنون شرایط برای واردات خودرو به نحوی رقم خورده است که میلیون‌ها خودرو می‌تواند فوراً وارد کشور شود و این موضوع در واقع  تسهیل‌گری واردات است.

اسلام پناه اظهار داشت: این شرایط در ماه‌های گذشته امکان نداشت لذا سازمان ملی استاندارد برای شکستن بازار انحصاری خودرو تلاش خود را انجام داده و بر اساس تسهیل‌گری واردات میلیون‌ها خودرو می‌تواند به کشور وارد شود.

در ادامه این نشست خبری رییس سازمان ملی استاندارد ایران از برگزاری مراسم اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران با مشارکت شرکت‌های برتر در روز دوشنبه (۲۶ تیر) با حضور معاون اول رییس جمهوری خبر داد.

وی با اعلام اینکه ایران عضو موسسه اندازه‌شناسی و استانداردسازی کشورهای اسلامی (اسمیک) است که ۵۷ کشور در آن عضویت دارند، افزود:  به شرکت‌ها و بنگاه‌های برنده در این جایزه، سه نوع گواهی حضور، گواهی سطح اهتمام و گواهی سطح اشتهار یک تا چهار ستاره اعطا می‌شود.

اسلام پناه تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ بنگاه و شرکت در این جایزه شرکت کرده‌اند که رشد حدود ۱۰ درصدی نشان می‌دهد که ۱۴۷ واحد توانستند از فیلترهای سازمان ملی استاندارد عبور کرده و ارزیابی شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.