کد خبر : 21949
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 9:23

فرشاد مومنی اقتصاددان:

می‌خواهند کاری کنند تا مردم دیگر نان هم نتوانند بخورند!

می‌خواهند کاری کنند تا مردم دیگر نان هم نتوانند بخورند!

فرشاد مومنی گفت: افرادی که حساسیت نصفه و نیمه به تنها عامل باقی مانده سر سفره مردم یعنی نان غیرت به خرج می‌دهند و رسیدن نان به دهن بعضی را رانت تلقی می‌کنند تا با این ترتیب بترسیم و آن را از سفره مردم حذف کنیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جماران با فرشاد مومنی، اقتصاددان درباره مسائل مالیاتی گفتگو کرده است.

بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

یک اقلیت برخوردار مرتب معافیت مالیاتی برایشان جور می‌شود. برای اکثریت مردم یعنی تولید کنندگان و مصرف کنندگان مشکلات متعدد جور می‌کنند.

افرادی که حساسیت نصفه و نیمه به تنها عامل باقی مانده سر سفره مردم یعنی نان غیرت به خرج می‌دهند و رسیدن نان به دهن بعضی را رانت تلقی می‌کنند تا با این ترتیب بترسیم و آن را از سفره مردم حذف کنیم.

شرافتمندانه در مورد وضعیت نظام مالیات ستانی مان صحبت کنید. چرا اعتراض نمی‌کنید که در برابر افزایش حقوق بیشتر به بازنشستگان مالیات برارزش افزوده را افزایش دادند.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد در کل نظام مالیات ستانی در ایران مجموع سهم مالیات بر مالکان مستغلات، مالیات بر مشاغل و مالیات بر ثروت از کل درآمد مالیاتی دولت هفت درصد است. ولی وقتی نوبت تولید کننده می‌شود سهم مالیات بر واردات و ارزش افزوده و مالیات بر مزد و حقوق بالای ۵۰ درصد است همزمان همه تولید کنندگان و همه مصرف کنندگان را زیر فشار خرد کننده می‌گذارند.
منبع: جماران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.