کد خبر : 23591
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردین 1403 - 9:26

مکان‌یابی دستگاه‌های خاموش؛ آپدیت بزرگ اندروید ۳ روز دیگر از راه می‌رسد!

مکان‌یابی دستگاه‌های خاموش؛ آپدیت بزرگ اندروید ۳ روز دیگر از راه می‌رسد!

با انتشار عمومی شبکه‌ی Find My Device، پشتیبانی از ردیاب‌ها به گوشی‌های اندرویدی اضافه می‌شود.

گوگل سرانجام تاریخ راه‌اندازی شبکه‌ی مورد انتظار Find My Device را اعلام کرد؛ این شبکه قرار است با استفاده از جمعیت عظیم دستگاه‌های اندرویدی به پیدا کردن گوشی‌ها، هدفون‌ها و ردیاب‌های گمشده کمک کند.

Find My Device سال گذشته رسماً معرفی شد، اما به‌خاطر اینکه گوگل و اپل روی یک استاندارد مشترک برای اطمینان از عدم سوءاستفاده از ردیاب‌های مبتنی‌بر بلوتوث همکاری می‌کردند، راه‌اندازی آن به تأخیر افتاد.

عرضه‌ی ایرتگ اپل در سال ۲۰۲۱ منجر شد تا عده‌ای، دیگران را به‌طور مخفیانه ردیابی کنند؛ این مشکل برای کاربران اندرویدی شایع‌تر بوده است، زیرا دستگاه‌های اندرویدی بر خلاف گوشی اپل، امکان تشخیص ردیاب‌های ناشناس مانند ایرتگ را ندارند.

ازطرفی، محصولات اپل توانایی تشخیص ایرتگ‌های ناشناس را دارند؛ اما در تشخیص ردیاب‌های متفرقه ناتوانند. در همین راستا گوگل راه‌اندازی ویژگی ردیابی خودش را به تعویق انداخت تا اپل فرصت افزودن ویژگی‌های حفاظتی ضد‌ ردیابی به iOS را پیدا کند.

اقتصاد پرس

اپل سرانجام با iOS 17.5 اقدامات حفاظتی لازم را به محصولات خود اضافه کرد و به‌ همین خاطر، گوگل تصمیم به راه‌اندازی شبکه‌ی Find My Device گرفته است.

به گزارش ۹to5Google، تنظیمات مربوط‌به شبکه‌ی Find My Device برای کاربران نسخه‌ی بتای Google Play Services پدیدار شده است. این شرکت در ایمیلی به برخی کاربران، از راه‌اندازی Find My Device در سه روز آینده خبر داد؛ این یعنی تاریخ راه‌اندازی به احتمال زیاد یکشنبه ۷ آوریل (۱۹ فروردین) یا دوشنبه ۸ آوریل (۲۰ فروردین) خواهد بود.

در ایمیل گوگل، به مزایای اصلی شبکه‌ی Find My Device اشاره شده است؛ از جمله اینکه کاربران می‌توانند دستگاه‌های خود را حتی در صورت آفلاین بودن پیدا کنند. هم‌چنین امکان یافتن لوازم جانبی سازگار با قابلیت Fast Pair -مانند ایرباد، هدفون و ردیاب‌هایی که می‌توان به کیف پول یا دوچرخه وصل کرد- در صورت قطع ارتباط با آن‌ها وجود دارد.

در ایمیل گوگل، یک لینک برای انصراف زودهنگام از Find My Device قرار داده شده است. به‌‌نظر می‌رسد این ویژگی برای تمامی دستگاه‌های متصل به یک حساب گوگل به‌طور پیش‌فرض فعال خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.