کد خبر : 8654
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 15:21

واریز منابع بلوکه شده ایران به حساب بانک کشاورزی و ۵ بانک دیگر

واریز منابع بلوکه شده ایران به حساب بانک کشاورزی و ۵ بانک دیگر
رئیس کل بانک مرکزی از واریز 5 میلیارد و 573 میلیون یورو منابع بلوکه شده کشور در کره جنوبی به حساب بانک کشاورزی و ۵ بانک ایرانی دیگر در دو بانک قطری الدخان و الاهلی خبرداد و گفت: دسترسی به منابع ارزی در چند کشور دیگر هم در حال انجام است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ دکتر محمدرضا فرزین در خصوص واریز منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی گفت: در تاریخ ۱۹ مردادماه سال جاری کلیه منابع غیرقابل دسترس ایران در کره جنوبی که در حساب های “وونی” دو بانک”ووری” و” ای بی کی” و شعبه سئول بانک ملت در کره جنوبی نگهداری می شد به حساب بانک مرکزی سوییس برای تبدیل به یورو منتقل شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی؛ وی  افزود: در طی این مدت شش بانک ایرانی کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و  شهر در دو بانک قطری “الدخان” و “الاهلی” حساب افتتاح کردند.

دکتر فرزین با بیان اینکه طبق توافقات به عمل آمده تمام پرداخت ها توسط کارگزاران بین المللی بانک های قطری و همچنین سوئیفت انجام خواهد شد تصرح کرد: در روز گذشته نامه رسمی از مقامات قطری دریافت کردیم که حساب شش بانک ایرانی فعال شده است و امروز معادل ۵  میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب شش بانک ایرانی در دوبانک قطری” الدخان” و “الاهلی”واریز شده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: کلیه منابع حاصله ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریال هستند و بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده خواهد شد.

دکتر فرزین خاطرنشان کرد: شکایت ایران از کره جنوبی به دلیل عدم دسترسی به وجوه مذکور و کاهش ارزش “وون” به منظور دریافت خسارت در حال پیگیری است و تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

وی در خاتمه یادآور شد: دسترسی به منابع ارزی ایران در چند کشور دیگر در حال انجام است که با تحقق قطعی، نتایج آن اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.