کد خبر : 12014
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 10:04

ساعت آموزش در مدارس ابتدایی چقدر است؟

ساعت آموزش در مدارس ابتدایی چقدر است؟
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ساعات آموزشی مدارس باید در پنج زنگ ۴۵ دقیقه‌ای تنظیم شود تا معلم بتواند در هر زنگ دو موقعیت یادگیری و ۵ دقیقه استراحت بین آن را داشته باشد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ معصومه نجفی پازکی روز یکشنبه با اشاره به شعار مدرسه قوی ایران قوی در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: داشتن مدرسه قوی نیازمند هم افزایی والدین دانش آموزان با معلمان و سایر اولیاء مدرسه است و در این راستا توجه والدین دانش آموزان دوره ابتدایی را به رعایت چند نکته مهم در مدرسه ضروری دانست. زمان آموزش از حقوق دانش آموزان است و همه ما باید نسبت به زمان آموزش بچه‌ها در مدرسه حساس باشیم.

وی توجه والدین که در راس هرم تربیت دانش آموزان قرار دارند، اظهار داشت: والدین باید دقت و توجه کافی به داشتن کتابخانه کلاسی به عنوان مهم‌ترین منابع آموزشی در مدرسه داشته باشند و اولیاء مدرسه را در فعال کردن یک کتابخانه کلاسی که شامل تعدادی کتاب که مناسب با گروه سنی دانش آموزان باشد و در دسترس بچه‌ها قرار گیرد؛ یاری کنند.

نجفی پازکی در ادامه اذعان کرد: دوره ابتدایی طلایی‌ترین دوره عمر کودک است و تاثیر آن در تمام عمر فرد بسیار چشمگیر می‌باشد ودر شکل گیری شخصیت و آینده کودک نقش بسزایی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: فضای آموزشی در دوره ابتدایی بسیار خاص و ویژه است چراکه در این دوره دانش آموز باید به انواع شایستگی‌ها مانند شایستگی ارتباطی و شایستگی تفکر مجهز شود.

فهرست بهترین کتاب‌ها به تفکیک پایه برای دانش آموزان دوره ابتدایی

وی نقش والدین در این مسیر را بسیار مهم و اساسی دانست و از والدین خواست که جریان داشتن تربیت تمام ساحتی در مدرسه را رصد و مطالبه کنند.

معاون آموزش ابتدایی از والدین دانش آموزان درخواست نمود که تغییرات رویکردی در آموزش نوین را بپذیرند و با تاکید بر مردود دانستن رونویسی‌های بدون فکر،کودک خود را به خواندن مطالب کتاب تشویق کنند که تاثیر بیشتری در یادگیری و فهم مطالب و در نهایت آموزش املای کلمات دارد.

نجفی یادآور شد: امسال ماهنامه‌ای ویژه والدین دانش آموزان کلاس اولی منتشر خواهد شد که اولین نسخه آن روز جشن شکوفه‌ها در اختیار والدین قرار گرفته است و در این ماهنامه قرار است اطلاعاتی در حوزه برنامه درسی و مسائل تربیتی ارائه شود.

وی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت کتابخوانی برای دانش آموزان دوره ابتدایی، تصریح کرد: والدین در انتخاب کتاب برای فرزند خود دقت کنند چراکه کتاب خوراک فکری کودکان بوده و در شکل گیری شخصیت وی تاثیرگذار است.

گفتنی است فهرست بهترین کتاب‌ها به تفکیک پایه برای دانش آموزان دوره ابتدایی در سایت معاونت آموزش ابتدایی قرار دارد که والدین می‌توانند در انتخاب کتاب مناسب فرزند خود از آن استفاده کنند. همچنین رمزینه‌ای در پایان کتاب‌های درسی قرار داده شده است که لیست کتب پیشنهادی و مناسب با سن دانش آموزان را ارائه می‌دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.