کد خبر : 19630
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 15:34

معافیت حقوق‌های زیر ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ از مالیات

معافیت حقوق‌های زیر ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ از مالیات

بر اساس پیش‌بینی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در سال آینده، ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بر اساس ارقام پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، دولت در راستای سیاست عدالت مالیاتی و معافیت افراد کم‌درآمد سقف معافیت مالیاتی سالیانه موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان در سال (ماهانه تا سقف ۱۰ میلیون تومان) در نظر می‌گیرد.

همچنین نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی نسبت به مازاد ۱۲۰ میلیون تومان در سال تا مبلغ ۱۶۸ میلیون تومان، معادل ۱۰ درصد خواهد بود و نسبت به مازاد ۱۶۸ میلیون تومان در سال تا مبلغ ۲۷۶ میلیون تومان با مأخذ ۱۵ درصد مالیات دریافت می‌شود. نسبت به مازاد ۲۷۶ میلیون تومان در سال تا مبلغ ۴۰۸ میلیون تومان با مأخذ ۲۰ درصد مالیات بر درآمد گرفته می‌شود و نیز نسبت به مازاد ۴۰۸ میلیون تومان در سال به بالا حداکثر با مأخذ ۳۰ درصد مالیات از افراد گرفته می‌شود.

اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنا بوده و مشمول ماده ۸۵ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۴ هستند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.