کد خبر : 10770
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 9:36

عذر خواهی رییس سازمان برنامه و بودجه از گندمکاران بابت تاخیر در پرداخت مطالباتشان

عذر خواهی رییس سازمان برنامه و بودجه از گندمکاران بابت تاخیر در پرداخت مطالباتشان
در حالی که قرار بود تا پایان شهریور ماه همه مطالبات گندمکاران به طور کامل پرداخت و بدهی دولت به کشاورزان گندمکار صفر شود اما آن‌طور که مسئولان وعده داده‌اند این تسویه حساب تا پایان مهرماه انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ چندی پیش عطالله هاشمی – رئیس بنیاد ملی گندمکاران – اعلام کرد که در تبصره ۲ قانون خرید تضمینی صراحتا آمده که دولت ۲۴ ساعت بعد از تحویل گرفتن گندم از کشاورزان موظف است بهای گندم را به آنها پرداخت کند. همچنین در تبصره ۳ این قانون نیز آمده است که اگر خلل و تاخیری در پرداخت انجام شد باید بر پایه سود میان مدت اعلام شده از طرف بانک مرکزی جریمه پرداخت شود.

وی در ادامه افزود که تاکنون از ۱۵۵ همت بهای گندم خریداری شده توسط دولت ۱۱۰ همت پرداخت شده و در حال حاضر کشاورزان ۴۵ همت طلبکار هستند.

بنابر گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران در آخرین جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد در شورای قیمت‌گذاری برگزار شد، قول دادند حداکثر تا پایان شهریورماه تسویه حساب کلی انجام شود.

صحبت‌های رئیس بنیاد ملی گندمکاران در حالیست که با وجود گذشت ۹ روز از مهرماه هنوز خبری از پرداخت مطالبات باقی مانده گندمکاران نیست.

حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده کل بدهی دولت به گندم‌کاران پرداخت خواهد شد

البته داود منظور – رئیس سازمان برنامه و بودجه – در جلسه ۵ مهرماه هیات دولت درباره چرایی این تاخیر به خبرنگاران توضیح داد و گفت که قول داده بودیم تا آخر شهریور تسویه کنیم، ولی مجوزهایی برای جابه‌جایی منابع و بودجه گرفتیم تا منابع را جابه‌جا شود بنابراین تا آخر مهرماه تمام مطالبات پرداخت خواهد شد. برای تاخیر در تحقق وعده هم از گندمکاران عذرخواهی می‌کنیم.

همچنین محمدباقر قالیباف – رئیس مجلس شورای اسلامی‌ – نیز در جلسه علنی مجلس در ۸ مهرماه اعلام کرد که بر اساس پیگیری‌های انجام شده حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده کل بدهی دولت به گندم‌کاران پرداخت خواهد شد.

حال باید دید وعده مسئولان مربوطه در موعد مقرر عملیاتی و تمام مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود تا کشاورزان با تامین به موقع نقدینگی بتوانند خود را برای سال زراعی آینده آماده کنند؟

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.