کد خبر : 5573
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 16:36

سید کمال سجادی، فعال سیاسی اصولگرا:

مردم حق دارند بگویند دولت گرانی و بیکاری را نمی‌بیند اما به موی سر زنان حساس شده است

مردم حق دارند بگویند دولت گرانی و بیکاری را نمی‌بیند اما به موی سر زنان حساس شده است

یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: مردم حق دارند بگویند، دولت مشکل بزرگ گرانی بیکاری و … را رفع نمی‌کند و فقط به موی سر زنان حساس شده است.

اقتصاد پرس؛ “سید کمال سجادی” اظهار داشت: نظام باید این را در نظر بگیرد به دلیل شرایطی که با آن مواجه هستیم، انتخابات قاعدتاً باید انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم انجام شود، تا این پیام را به جهان بدهیم که بین مردم و نظام حکمرانی فاصله نیفتاده است. چرا که در اینصورت در گفتگو‌های بین المللی می‌توانیم دست بالا داشته باشیم و به همان میزان امتیاز بگیریم. اگر هم راًی‌های نازل انتخابات‌های مجلس و ریاست جمهوری چند سال گذشته تکرار شود، بی شک هزینه‌هایی گزافی برای ما خواهد داشت. هزینه‌هایی که جبران شان دشواری‌های زیادی را می‌طلبد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: نظام سیاسی، دولت، مجلس، ارگان‌های دولتی و غیردولتی، شورای نگهبان و تک تک فعالین کارنامه دار عرصه سیاست و البته تک تک مردم باید آستین همت را بالا بزنند تا مجلس دوازدهم از دل انتخاباتی پرشور تشکیل شود. مخصوصاً دولت که همه امور را در دست خودش می‌بیند، باید بداند در هرحال حاضر هیچ هدفی، هیچ کاری و هیچ برنامه‌ای مهمتر از این نیست که باید تلاش کرد، انتخابات مجلس دوازدهم با حداکثر مشارکت ممکن برگزار شود.

وی افزود: درباره نقش مهم دولت در انجام انتخاباتی که بتواند اتفاقی تاثیرگذار باشد، باید به دولتی‌ها توصیه کرد حتماً و قطعاً در این چند ماهی که تا روز راًی گیری مانده است از اتخاذ تصمیم‌های هیجانی و اجرای برنامه‌هایی که حساسیت زا است جلوگیری کند. مثلا مردم حق دارند بگویند، دولت مشکل بزرگ گرانی بیکاری و … را رفع نمی‌کند و فقط به موی سر زنان حساس شده است. واقعاً جای تاًسف و تاًمل و البته تعجب دارد که رئیس جمهوری کشور بدون توجه به شرایطی که در کشور داریم، از این می‌گوید که حتما بی حجابی را جمع می‌کنیم! آیا دغدغده اصلی امروز چند تار مو است که رئیسی با این جدیت و صراحت قول می‌دهد؟ آیا رئیسی جامعه را نمی‌شناسد و نمی‌داند که این ادبیات یعنی اعلام رودررویی سیستم اداره کشور با جامعه؟ فقط می‌توان گفت، کار دست ناکاردانان افتاده است و بس!

سخنگوی جبهه پیروان رهبری ادامه داد: در همه کشور‌ها وقتی امنیت معیشتی مردم به هم می‌ریزد، تکاپویی راه می‌افتد تا به هر طریق ممکن امنیت اقتصادی به لایه‌های مختلف جامعه تزریق شود. اما مثل اینکه دولت رئیسی به جد تصمیم گرفته است برخلاف آب شنا کند. کمی بیشتر از ۲ سال است که با گرانی‌هایی تکرارنشدنی و حتی می‌توان گفت، عجیب روبرو هستیم. اما دولت که به قاعده مسئول قانونی اجرایی کشور است، انگار نه انگار که وظایفی در قبال مردم دارد. دولتی‌ها این روز‌ها فکر و ذکرشان را درگیر موضوع‌هایی می‌کنند که در همان موضوع ها، موضعی متناقض با آنچه در ذهن مردم می‌گذرد، دارند.

سجادی در پایان گفت: برخی اینطور می‌گویند که نظر مردم برای نظام سیاسی اهمیتی ندارد و حاکمیت فقط با درصد مشخصی از جامعه کار دارد. این تحلیل در شرایطی مطرح می‌شود که هر نظامی، هر حاکمیتی و هر دولتی که به فکر بقای خودش است، می‌داند که چاره‌ای به جز پرداختن به مطالبه‌های عمومی ندارد. در واقع اگر حاکمیت به هر دلیلی خودش را محق ببیند که نظرات جاری جامعه را نادیده بگیرد، دیر یا زود چاره‌ای جز متحمل شدن سختی‌های غیرقابل جبران خواهد داشت.

/نو اندیش

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.