کد خبر : 17205
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 11:52

ضرر و زیان مدیریت غلط صندوق ها را بازنشستگان نباید بپردازند

ضرر و زیان مدیریت غلط صندوق ها را بازنشستگان نباید بپردازند
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:صندوق های بازنشستگی باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و بتوانند براساس یک تعریف درست منافع به دست بازنشستگان برسانند. رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:صندوق های بازنشستگی باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و بتوانند براساس یک تعریف درست منافع به دست بازنشستگان برسانند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حمیدرضا حاجی بابایی در آسیب شناسی خود از نحوه عملکرد صندوق‌های بازنشستگی و راهکارهای رفع معضلات این بخش،گفت: مشکلات مربوط به صندوق های بازنشستگی کشوری ، لشکری و تامین اجتماعی را دولت و مجلس باید برطرف کنند و این مسئله به بازنشستگان ربطی ندارد.

وی تصریح کرد: بازنشستگان عزیز ما ۳۰ سال حقوق مربوط به بازنشستگی خود را پرداخت کرده اند لذا اینکه ما نمی توانیم صندوق های بازنشستگی را مدیریت و اداره کنیم، اینکه این صندوق ها حقوق های بالایی را درون ساختار خود پرداخت کنند و اینکه این صندوق ها تلاش می کنند تا فلان شرکتی را راه اندازی کنند اما دیگران روی آن قیمت گذاری کرده و ضرر و زیان آن را صندوق و بازنشسته عزیزمان متحمل می شود، پذیرفتنی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک قسمتی از سهام ایران خودرو در قالب صندوق های بازنشستگی ، متعلق به بازنشستگان است، تصریح کرد:ما اجازه نداریم درباره حق و حقوق بازنشستگان و سهام آنها تصمیم بگیریم.

مدیریت صندوق های بازنشستگی کار سخت اما شدنی است

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق های بازنشستگی کار سختی است اما شدنی است، تاکید کرد: صندوق های بازنشستگی باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و بتوانند براساس یک تعریف درست منافع به دست بازنشستگان برسانند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید آسیب های ایجاد شده در صندوق ها را جبران کند و نه بازنشستگان، اظهار کرد:بازنشسته عزیز ما مقصر نیست و تنها مدیران این بخش باید کاستی ها را جبران کنند چراکه این بازنشسته نبوده که شرکت ها را مدیریت کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مسئولین، شرکت های زیر مجموعه صندوق های بازنشستگی را اداره کرده‌اند، بیان کرد: از این رو مسئولین باید پاسخگوی نیازهای معیشتی بازنشستگان در شرایط فعلی باشند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.