کد خبر : 8484
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 21:07

درخواست وزارت جهاد از وزارت صمت؛

واردات پنبه را متوقف کنید

واردات پنبه را متوقف کنید
اخیرا وزارت جهادکشاورزی خواستار محدودیت واردات پنبه از سوی وزارت صمت شد. درخواستی که پیش‌بینی می‌شود با توجه به پیشینه تلخ واردات سال گذشته به سرعت پذیرفته شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ درحال حاضر برداشت وش پنبه در استان‌های گلستان، اردبیل، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی آغاز شده است. اما همزمان با برداشت وش پنبه واردات آ ن هم انجام می‌شود. برهمین اساس وزارت جهادکشاورزی خواهان توقف واردات پنبه شد.

ابراهیم هزارجریبی، مجری طرح پنبه کشور درباره درخواست وزارتخانه متبوعش به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در مورد محدودیت واردات پنبه گفت: همزمانی برداشت وش پنبه با واردات پنبه ممکن است به تولید داخل لطمه وارد کند. برای همین ما با مجموعه وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت مکاتباتی برای جلوگیری از این مشکل انجام دادیم.

او افزود: ما از وزارت صمت درخواست کردیم در زمان برداشت وش پنبه از مزارع داخلی، واردات آن را محدود و متناسب با نیاز صنایع ریسندگی انجام شود. چون سال گذشته به علت واردات بی رویه پنبه و مسائل بازرگانی برای پنبه تولید شده در کشور مشکلاتی ایجاد شد.

کاهش تولید پنبه

برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای تولید وش پنبه در سال جاری ۳۳۰ هزار تن است. اما طبق اعلام این وزارتخانه، درسال جاری آنچه برای تولید پنبه پیش‌بینی می‌شود، کمتر از سال گذشته است. زیرا هم مشکلات بازرگانی پنبه در سال قبل و هم محدودیت آب و قطعی برق چاه‌های آب کشاورزی سد راه تولید شد.

به گفته مجری طرح پنبه کشور در سال جاری کماکان کشور نیاز به واردات ۷۰ هزار تن پنبه دارد. زیرا نیاز سالانه صنایع ریسندگی کشور به پنبه حدود ۱۵۰ هزار تن است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.