کد خبر : 16292
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 10:40

دریافت مالیات ارزش افزوده جدید از واردات لغو شد

دریافت مالیات ارزش افزوده جدید از واردات لغو شد
گمرک ایران تصمیم گرفته است از واریز مالیات ارزش افزوده جدید از واردات به خزانه، با قاطعیت صرف نظر کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ پس از پیگیری های صورت گرفته توسط گمرک ایران در مورد وصول مالیات ارزش افزوده جدید از واردات، با دریافت نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اختلاف در این زمینه به پایان رسید.

در این رابطه، در یک نامه که بین رئیس امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوقی دستگاه های اجرایی و معاونت حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت گرفت، اعلام شده است که واریز دوازده در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به خزانه ملغی شده است. در این نامه آمده است که حکم ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده، که در فصل نهم (تخصیص، انتقال و توزیع مالیات) ذکر شده است، صرفا به توزیع مالیات بر ارزش افزوده مربوط است و شامل اخذ عوارض جدید از صاحبان کالا به غیر از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده مقرر شده در ماده ۷ قانون مذکور نمی شود. قبلاً اعلام شده بود که بر اساس ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده، گمرک ایران موظف است تا بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی را به وزارت کشور واریز کند.

به طور دقیق‌تر، گمرک ایران ملزم است معادل ۱۲ در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی که حقوق ورودی آن هر ماه جمع آوری می شود را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) واریز کند.

اقتصاد پرس

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.