کد خبر : 8918
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 20:30

مدیرکل محیط زیست استان تهران؛

ممنوعیت عرضه مازوت در روزهای آلودگی هوا

ممنوعیت عرضه مازوت در روزهای آلودگی هوا
مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به آمادگی دستگاه‌ها با توجه به افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال گفت: عرضه سوخت نفت کوره در روزهای آلودگی هوا ممنوع شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علیرضا مزینانی در دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران افزود: مقرر شد فرمانداران شهرستان‌های استان ضمن نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه مواقع اضطرار، گزارش اقدامات را به استانداری تهران اعلام کنند.

وی با بیان اینکه گزارش پلیس راهور تهران بزرگ در برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، اظهار داشت: مقرر شد پلیس‌های راه و راهور استان نسبت به برنامه‌ریزی لازم برای ممانعت از ورود کامیون‌ها و خودروهای سنگین در مواقع اضطرار آلودگی هوا اقدام و نتایج را به استانداری اعلام کنند.

مزینانی تصریح کرد: همچنین مقرر شد فرمانداران شهرستان‌های استان هماهنگی لازم به منظور جلوگیری از پسماندسوزی از طریق بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را انجام و گزارش اقدامات را به استانداری ارائه کنند.

زمان‌بندی تجهیز کامل طرح کهاب

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه را ارائه گزارش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره تکالیف مقرر در قانون هوای پاک در نوع، میزان و کیفیت سوخت توزیعی در جایگاه‌ها، صنایع و نیروگاه‌های استان و اجرای طرح کهاب در جایگاه‌های سوخت استان عنوان کرد و گفت: در این خصوص ارسال برنامه زمان‌بندی تجهیز کامل طرح کهاب جایگاه‌های عرضه سوخت به استانداری تهران توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به تصویب رسید.

مزینانی تصریح کرد: همچنین بر اساس تصمیمات این نشست مقرر شد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نسبت به ممنوعیت عرضه سوخت نفت کوره و همچنین تامین سوخت استاندارد واحدهای بزرگ مقیاس و صنایع اقدام و نتایج را به استانداری اعلام کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.