کد خبر : 11870
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 13:54

زمان ارسال بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس اعلام شد

زمان ارسال بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس اعلام شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اوایل آبان ماه به مجلس ارائه می‌شود، گفت: در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی‌ها در همه حوزه‌ها، کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی در دستور کار قرار دارد تا منجر به کاهش تورم شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛  از سازمان برنامه و بودجه، یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با حضور «داود منظور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان، رؤسای امور و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار و دو گزارش از سوی «کمیته منابع» و «کمیته مصارف» در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی امور هماهنگی و تلفیق بودجه ارائه شد.

«داود منظور»، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه با اشاره به اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اظهار کرد: قرائن و شواهد نشان می‌دهد که لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، اوایل آبان ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی، کاهش تورم و تقویت بهره‌وری در بودجه ۱۴۰۳

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در فرایند تهیه و تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و کاهش تورم و تقویت بهره‌وری در ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم، لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی‌ها در همه حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در تهیه و تنظیم قانون بودجه ۱۴۰۳ کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی مدنظر قرار خواهد گرفت تا این مهم منجر به کاهش ناترازی‌ها و کاهش تورم شود.

الگوی مدیریت و انضباط مالی برای شرکت‌های دولتی ارائه شود

منظور افزود: یک الگوی مدیریت و انضباط مالی برای شرکت‌های دولتی ارائه شود تا شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت حداکثری، وضعیت بهره‌وری خود را بهبود دهند و همین مسئله باعث افزایش منابع و تحقق رشد اقتصادی بالاتر برای کشور خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه بودجه در خصوص وضعیت درآمدی دولت از معادن، گفت: ایران از نظر ذخایر معدنی، کشوری غنی محسوب می‌شود؛ با این حال وضعیت درآمدی دولت از معادن با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی تاکید کرد: ضروری به نظر می سد سازمان برنامه و بودجه با تهیه قوانینی در خصوص افزایش میزان درآمد دولت از بخش معادن و بررسی آن در شورای‌عالی معادن، زمینه افزایش میزان درآمد دولت را فراهم کند.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو سطح به مجلس ارائه می‌شود

منظور ادامه داد: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو سطح به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود، تمام کارگروه‌ها و معاونت‌ها جمع‌بندی نهایی خود را در خصوص سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که محوری‌ترین موضوع به بحث مصارف و منابع اختصاص دارد در اسرع وقت ارائه دهند.

رئیس سازمان برنامه بودجه تصریح کرد: سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ بایستی سریعاً تهیه و به هیات دولت ارائه شود که بعد از تصویب در هیات دولت، سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اوایل آبان ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش در یازدهمین جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۳ هر یک از معاونین، روسای امور و کارشناسان سازمان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.