کد خبر : 2862
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 9:20

قیمت نفت افزایشی شد

قیمت نفت افزایشی شد

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر انتظارات برای محدودتر شدن عرضه از سوی بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان که نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا روی تقاضا برای سوخت را تا حدودی جبران کرد، افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بهای معاملات نفت برنت با ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۸ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید.

شاخص‌های بازار جهانی نفت روز چهارشنبه پس از انتشار آماری که نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته کمتر از حد انتظار کاهش پیدا کرده و تصویب افزایش نرخهای بهره به میزان یک چهارم درصد توسط بانک مرکزی آمریکا، با کاهش، بسته شده بودند.

انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا هم در نشست روز پنجشنبه، نرخ‌های بهره را برای نهمین بار متوالی افزایش دهد که در بحبوحه بالا ماندن نرخ تورم، ممکن است آخرین افزایش نرخ بهره نباشد.

گروه “ای ان زد ریسرچ” در یادداشتی نوشت: کاهش قیمت نفت در روز چهارشنبه محدود بود زیرا ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که قطب تحویل معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت است، نزدیک به پایین‌ترین حد خود از ماه مه، ماند.

قیمت نفت تحت تاثیر نشانه‌های محدودتر شدن عرضه که تا حدود زیادی به علت کاهش تولید عربستان سعودی و روسیه است و همچنین وعده مقامات چینی برای تقویت و حمایت از رشد اقتصاد این کشور، در چهار هفته گذشته به طور متوالی صعود کرده است.

بانک “کامن ولث استرالیا” در یادداشتی نوشت: با این فرض که کاهش عرضه اوپک پلاس و تقاضای قوی، باعث کاهش ذخایر جهانی نفت می‌شود، انتظار داریم بهای معاملات نفت برنت تا سه ماهه چهارم، به ۸۵ دلار در هر بشکه صعود کند.

در این بین، خبرگزاری تاس به نقل از نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه نوشت: روسیه برای نخستین بار در سال میلادی جاری، ارسال نفت خام به آفریقا را آغاز کرد و عرضه فرآورده‌های نفتی به این قاره را در فاصله ژانویه تا ماه م، بیش از سه برابر افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، شولگینوف گفت: روسیه ۲۰۰ هزار تن نفت خام و تقریبا هشت میلیون تن فرآورده‌های نفتی، تاکنون به آفریقا ارسال کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.