کد خبر : 4269
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 19:02

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ شهریور ۱۴۰۲ / برگشت مثقال طلا و سکه بهار به کانال بالاتر

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ شهریور ۱۴۰۲ / برگشت مثقال طلا و سکه بهار به کانال بالاتر

روند الاکلنگی در بازار طلا چند هفته‌ای است که قیمت طلا و سکه را در کانال‌های مشخصی بازی می‌دهد. در حالی که معامله‌گران شرایط این بازار را رکودی می‌دانند اما برخی معامله‌گران معتقدند نوسانات قیمت دلار فرصت‌های شیرینی برای خرید طلا رقم زده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ امروز قیمت طلا و سکه با افزایش ۲۵۰ تومانی قیمت دلار همراه شد. این افزایش و کاهش یک روز در میان قیمت در بازار طلا، برخی معامله‌گران را به سودای کاهش بیشتر، از معامله دلسرد کرده است. اما برخی فعالان بازار معتقدند چوب سیاست‌گذار بالای سر دلار فرصت‌های شیرینی برای خرید سکه به ویژه طلا وجود دارد. با این‌ وجود این روند رفت و برگشتی قیمت سکه، فعالان بازار را با ترس از متحمل شدن ضرر از هر معامله‌ای چه خرید و چه فروش مواجه کرده است.

فعالان بازار فلز زرد در انتظار پایان ماه صفر برای رونق بخشیدن به معاملات در این بازار هستند. فعلا بازیگران بازار طلا و سکه چشمشان به قیمت دلار است. دلار نیز در انتظار اخبار مساعدی در حوزه سیاسی است.
تشدید شرایط رکودی در بازار طلا

درباره روند روزهای اخیر قیمت طلا و سکه نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: «در بازارهای داخلی قیمت سکه و طلا طی هفته گذشته و روزهای ‌جاری اندکی صعودی شد. این در حالی است که طی هفته گذشته افزایش ٢۵ دلاری انس جهانی طلا را نیز داشتیم.»

وی با اشاره به ماه صفر و کاهش تقاضا در این ماه افزود: «با وجود کاهش تقاضا همچنان رکود بر بازار حاکم است و نسبت به افزایش قیمت اونس جهانی طلا، قیمت سکه و طلا در بازار داخل نوسان افزایشی کمتری را تجربه کرده است.»

اقتصاد پرس

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه تاکید کرد: «این روند کاهشی قیمت از ابتدای سال بر بازار حاکم بوده و حتی بسیاری از تحلیلگران نیز انتظار این میزان افت قیمت را نداشتند.»

وی افزود: «احتمال نوسان افزایشی برای روزهای آینده کم است. نهایتا نوسان بین ۲ تا ۵ درصدی را در بازار شاهد باشیم. این در حالی است که بازار متاثر از انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت در رابطه با برجام و آزادسازی پول‌های ایران کاهش تقاضا و کاهش قیمت نسبتا زیادی داشته است.»

این مقام صنفی افزود: «در ماه محرم و صفر، رکود در بازار طلا تشدید شد و تقاضا به حداقل خود رسیده است. بازار در ثبات و به‌ دور از هرگونه التهاب قرار دارد.»
رشد قیمت امروز برابر با کاهش دیروز

بررسی بازار حاکی از آن است که افزایش قیمت‌ها در قطعات سکه به همان مقدار کاهش قیمت روز گذشته (شنبه ۴ شهریور) بوده است.

امروز پنجم شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۵۵ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه بهار ۱۹۸ هزار تومان افزایش داشت و این مقدار رشد باعث تغییر کانال این قطعه شد. در روز جاری سکه بهار با رقم ۲۵ میلیون و ۹۳ هزار تومان مبادله شد.

امروز نیم‌سکه رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه امروز ۵۰ هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی معامله شد. در روز جاری سکه گرمی ۵۰ هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
مثقال ۱۰ میلیونی شد

در روز جاری قیمت طلا روند افزایشی داشت. هر مثقال طلا با رشد ۶۴ هزار تومانی به کانال ۱۰ میلیونی برگشت و با رقم ۱۰ میلیون و ۳۵ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۱۷ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون و۲۸۶هزار تومان رسید.

در پنجمین روز شهریور حباب سکه در تمام قطعات افزایشی بود. حباب سکه امامی ۲۳ هزار تومان، سکه بهار ۸۹ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۴۰ هزار تومان، ربع ۲۱ هزار تومان و سکه گرمی ۳۵ هزار تومان رشد داشتند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.