کد خبر : 6157
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 15:33

قیمت روغن نباتی ۱۰ تا ۱۵درصد ارزان شد

قیمت روغن نباتی ۱۰ تا ۱۵درصد ارزان شد
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: صنعت روغن خوراکی وابسته به واردات بوده و با توجه به قیمتهای جهانی دچار نوسان قیمتی می شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در گفتگو با برنامه رادیو اقتصاد اظهار گفت: بعد از جنگ روسیه و اوکراین با ثبات و بعد هم با کاهش قیمت روبرو شدیم که با توجه به پیشنهادهایی که شد انجمن روغن نباتی با برگزاری جلساتی تصمیم گرفت از ۱۰ تا ۱۵ درصد در قیمت مصرف کننده کاهش داشته باشد.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در ادامه تاکید کرد: روغن‌ها با قیمت جدید در فروشگاه‌های زنجیره ایی و فروشگاه‌های خرده فروشی در دسترس مردم است و با توافقاتی که با فروشگاه‌های زنجیره‌ایی شد روغن‌ها با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد ارائه شود و روغن‌های جدید با قیمت‌های جدید به فروش برسد.

وی با اشاره به اینکه روغن نباتی از ترکیب روغن کلزا، روغن آفتاب گردان، روغن سویا و روغن پالم است افزود: با توجه به وضعیت آب و اقلیم کشور تا ۴۰ درصد در این محصول به خودکفایی رسیدیم.

بیرشک گفت: سال‌های گذشته تا ۹۳ درصد به واردات وابسته بودیم که امسال با برنامه‌های وزارت جهاد به ضریب ۸۵ درصد رسیدیم و امید داریم با حمایت‌های دولت از کشاورزان، کشت دانه‌های روغنی وسعت بیشتری یابد؛ هرچند با توجه به شرایط اقلیمی موجود خودکفایی ۱۰۰ درصدی مقدور نیست.

مهر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.