کد خبر : 10031
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 8:57

قیمت جهانی طلا امروز (۵ مهر)

قیمت جهانی طلا امروز (۵ مهر)
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۸۹۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور را بالا برده و قیمت طلا را تحت تاثیر قرار داده است.
نیل کشکاری رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی احتمالاً یک بار دیگر نرخ بهره را ۲۵ واحد تا پایان سال جاری میلادی افزایش می‌دهد و بعد آن را در همین سطح بالا نگه می‌دارد.

این اظهارات همگام با سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در هفته گذشته بود که در آن بر لزوم نرخ بالای بهره جهت مهار تورم تاکید داشت و اعلام کرد نرخ بهره احتمالاً در سال آینده میلادی هم بالای ۵ درصد خواهد بود.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

بالا رفتن ارزش دلار هم بازار فلزات را تحت فشار قرار داده

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۰۵ درصد کاهش به ۱۸۹۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.
از طرف دیگر بالا رفتن ارزش دلار هم بازار فلزات را تحت فشار قرار داده است. شاخص دلار به بالاترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسیده است.
سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم پس از اجلاس هفته گذشته فدرال رزرو افزایش یافته و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله این بانک بالاترین رقم از ۲۰۰۷ رسیده است.
ترس از تعطیلی دولت آمریکا تاثیر چندانی بر ارزش دلار نداشته و بالا رفتن نرخ بهره تمایل به دلار به عنوان یک پشتوانه ایمن نسبت به طلا را افزایش داده است.
البته قیمت طلا در تعطیلی‌های قبلی دولت آمریکا تغییر چندانی نداشت. در تعطیلی ۳۵ روزه دولت در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور بود، قیمت طلا تنها ۲۰ دلار افزایش یافت.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰٫۷۸ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۲ سنت رسید و پلاتین با ۰٫۰۷ درصد افزایش ۹۸ دلار و ۲۴ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.