کد خبر : 6663
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 8:42

قیمت جهانی طلا شنبه (۱۸ شهریور)

قیمت جهانی طلا شنبه (۱۸ شهریور)
قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار با کاهش اندک ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال اطلاعات اقتصادی بیشتر در هفته آینده برای ارزیابی برنامه‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بودند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بهای هر اونس طلا به ۱۹۱۸ دلار و ۷۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز با تغییر اندکی به ۱۹۱۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

با این حال، با توجه به داده‌های قوی اقتصادی اخیر ایالات‌متحده، دلار به طولانی‌ترین برد هفتگی خود از سال ۲۰۱۴ رسیده است. قدرت کلی دلار، شمش را برای اولین افت هفتگی خود در سه سال اخیر در مسیر قرار داد. اکنون تمرکز بر نرخ تورم ایالات‌متحده در تاریخ ۱۳ سپتامبر و تصمیم سیاست فدرال رزرو در ۲۰ سپتامبر است.

جورج میلینگ استنلی، استراتژیست ارشد طلا در State Street Global Advisors گفت: در حالی که هنوز سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در دلار و خزانه داری وجود دارد. خریدهای امن زیادی در طلا نیز وجود دارد و این امر از قیمت‌ها حمایت می‌کند.

بازار سایر فلزات ارزشمند

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله گران با احتمال ۹۳ درصدی برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر و ۴۳ درصد احتمال افزایش بیشتر قبل از سال ۲۰۲۴ را دیدند. نرخ‌های بالاتر اشتها را برای طلای صفر بازده کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازارهای فیزیکی طلا، اقدامات حمایتی اقتصادی چین مصرف‌کننده اصلی باعث خوش‌بینی تقاضا شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۲.۹۳ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین با ۱.۲ درصد کاهش به ۸۹۲.۲۶ دلار رسید. هر دو به سمت سقوط هفتگی می‌روند. پالادیوم نیز با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۱۹۳ دلار و ۵۱ سنت رسید.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.