کد خبر : 5815
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 9:32

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه (۱۳ شهریور)

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه (۱۳ شهریور)
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۹۴۵ دلار و ۷ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت طلا در روز دوشنبه پس از بی‌ثباتی تجارت در روز جمعه تثبیت شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲۶ درصد افزایش به ۱۹۴۵ دلار و ۷ سنت رسید.

انتشار اطلاعات مربوط به بازار کار آمریکا ارزش دلار را پایین آورده است. لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی آمریکا ۱۸۷ هزار نفر در ماه اوت افزایش یافته است. در حالی که انتظار می‌رفت این رقم برابر با ۱۷۰ هزار باشد. نرخ بیکاری در آمریکا به طرز غیر منتظره‌ای تا ۳٫۸ درصد افزایش یافته و متوسط دستمزد ساعتی سالانه تا ۴٫۳ درصد در ماه اوت بالا رفته است، در حالی که انتظار می‌رفت این افزایش برابر با ۴٫۴ درصد باشد.

اطلاعات بازار اشتغال آمریکا احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را پایین می‌آورد. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا این فرایند را همچنان متوقف نگه دارد.

قیمت طلا در محدوده ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ دلار معامله می‌شود

این شرایط به نفع سرمایه‌های غیر سودده مثل طلاست. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

کاهش ارزش دلار ابتدا قیمت طلا را به ۱۹۵۳ دلار رساند، یعنی بالاترین رقم طی ۴ هفته گذشته. اما افزایش دوباره ارزش دلار باعث پایین آمدن قیمت طلا شد و حالا قیمت طلا در محدوده ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ دلار معامله می‌شود.

از طرف دیگر، خوشبینی نسبت به محرک‌های اقتصادی چین و بهبود اقتصاد این کشور مانع بالا رفتن بیشتر ارزش دلار می‌شود. تاجران همچنین منتظر اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هستند تا محرک‌های بیشتری برای تجارت به دست آورند.

در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰٫۲۲ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۶۲ سنت رسید و پلاتین با ۰٫۰۴ درصد افزایش ۹۶۴ دلار و ۲۸ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.