کد خبر : 16854
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 13:31

قلب استخراج ایران در آیتکس می‌تپد

قلب استخراج ایران در آیتکس می‌تپد

بیست‌وسومین نمایشگاه کامپیوتر، موبایل، بلاکچین و رمزارزها و بازی‌های رایانه‌ای و دهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد با عنوان «آیتکس»، از ۱۰ تا ۱۳ آبان‌ماه در فضایی به مساحت ۴۵۰۰ متر در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

در گیر و دار نمایشگاه آیتکس مشهد با غرفه جالب و جذابی در حوزه استخراج به اسم “استخر استخراج پارسه” مواجه شدیم که می‌توان گفت این شرکت از یک نگاه اولین شرکت ارائه دهنده خدمات استخر به ماینرهای ایرانی است و همین موضوع بهانه‌ای شد که طی یک صحبت کوتاه با مدیرعامل این شرکت، از محصول و خدمات این شرکت سوالاتی بپرسیم تا بیشتر با این شرکت آشنا شویم.

اقتصاد پرس

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید و در مورد استخر پارسه توضیح دهید.
سلام، من مرتضی رجب زاده هستم، مدیرعامل استخر استخراج پارسه. با توجه به شرایط نامناسبی که ماینرهای ایرانی در اتصال به استخرهای خارجی داشتن و با چالش های متعددی به خصوص احراز هویت، تعلیق حساب کاربری، و فریز شدن کیف پول داشتند، استخر پارسه با هدف رفع دغدغه های تحریمی و فیلتری ایرانیان تاسیس و راه اندازی شده.
استخر پارسه چگونه کار می کند؟
استخر پارسه استخری هست که در صورت اتصال هر ماینر، به صورت مستقیم با هش‌ریت تجمیعی فعالیت می‌کند و پرداخت ها را هم به روش استاندارد انجام می دهد.
چه چیزی استخر پارسه را از سایر استخرهای استخراج بیتکوین متمایز می کند؟
کارمزد کمتر، سرعت اتصال بالاتر، ریجکشن‌ریت خیلی پایین‌تر، پشتیبانی خیلی سریع‌تر.
با توجه به ایرانی بودن استخر، چه مزیت‌های انحصاری‌ای برای فارمرهای ایرانی دارید؟
حضور رسمی و ثبت شده در ایران، عدم نگرانی بابت فیلترینگ یا تحریم یا حتی فریز کیف‌پول های ایرانیان، رفع مشکلات مالیاتی برای کاربران که از بزرگترین دغدغه های سرمایه ‌گذاران است، و فعالیت محتوایی و مشاوره ای برای سرمایه گذاران.
استخر پارسه در چه مناطقی فعالیت دارد؟
استخر پارسه فعلا در ایران فعالیت دارد گرچه که ماینینگ بیتکوین فرایندی جهانی است و مرز نمی شناسد اما شرکت حقوقی آن در ایران ثبت شده است.
آینده استخراج بیتکوین را چگونه می بینید؟
استخراج بیتکوین علیرغم دغدغه های انرژی و محیط‌زیست، فرایندی بوده که توجهی به قیمت نداشته و باور خودش به صنعتش همیشه پایدار بوده و این صنعت رو یه صنعت سودآور برای هر کشور می‌بینم.
چه توصیه ای برای افرادی که می خواهند وارد استخراج بیتکوین شوند دارید؟
با توجه به سرمایه‌ای که دارید احتیاط کنید و با مشاوره صحیح وارد این کار بشید، همه چیز هش ریت نیست، همه چیز قیمت دستگاه نیست، ماینینگ یه صنعته و حتما مشاوره بگیرید تا از پیچ و خمش آگاه بشید.
آیا استخر پارسه برنامه ای برای توسعه محصولات یا خدمات جدید دارد؟
تا یک جایی اولویت با ویژگی ها و خدماتی در هسته محصول است که هر استخر باید داشته باشد و ما هم فعلا در همین مسیر هستیم. بعد از آن ویژگی های جانبی نیز بر اساس نیاز و تصمیم گیری های آتی به مراتب به محصول اضافه خواهند شد.
چه چالش هایی در راه استخراج بیتکوین وجود دارد؟
اگر بخواهیم از لحاظ جغرافیایی فقط در کشور ایران به این چالش ها بپردازیم از دیدگاه سرمایه گذار، تامین انرژی بزرگترین چالش این صنعت هست. در ادامه فرایندهای اخذ مجوز، تامین دستگاه، تعمیرات و نگهداری، و در نهایت بهره برداری از درامد به ترتیب چالش های استخراج بیتکوین در ایران هستند. از طرفی همانطور که قبلا هم اشاره کردم ماینرها مجبور به اتصال به استخرهای خارجی بودند که تبعات تحریم بر آنها سایه انداخته بود و به طور دائم نگرانی موارد متعددی وجود دارد مانند لو رفتن آی پی، عدم دسترسی به دارایی به دلیل تعلیق حساب کاربری، اجبار استخر به احراز هویت کاربران و بن بست هویت ایرانی، علامت‌دار شدن کیف پول و دارایی های داخل آن به عنوان کیف پول ایرانی توسط کاوشگرهای خارجی. همین ها باعث شده اند که ماینر ایرانی به تمام این شرایط و حتی هر درصدی از کارمزد استخر که استخر خارجی از او بستاند تن بدهد.
استخر پارسه چگونه با این چالش ها مقابله می کند؟
استخر استخراج پارسه در این لحظه تمام نگرانی های ماینر ایرانی از لحاظ تن دادن به شرایط بسیار نامناسب اتصال به استخرهای خارجی را رفع می کند که نه تعلیقی در کار خواهد بود، نه علامت دار شدن کیف پول، نه احراز هویت اجباری، نه کاهش کیفیت ارتباط، و نه کارمزد بالا.
چه چیزی برای آینده استخر پارسه آرزو می کنید؟
شخصا آرزو میکنم که استخر پارسه مأمنی برای تمام ماینرهای ایرانی باشد که با خیالی خوش و خاطری آسوده به فعالیت شفاف ماینینگ بپردازند و این استخر توانسته باشد باری از روی دوش سرمایه گذاران عزیز برداشته باشد.

خاطرنشان می سازد که بیست‌وسومین نمایشگاه کامپیوتر، موبایل، بلاکچین و رمزارزها و بازی‌های رایانه‌ای و دهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد با عنوان «آیتکس»، از ۱۰ تا ۱۳ آبان‌ماه در فضایی به مساحت ۴۵۰۰ متر در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.