کد خبر : 3340
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 9:19

نماینده سنندج:

قدرت خرید مردم کم نشده، سقوط کرده است

قدرت خرید مردم کم نشده، سقوط کرده است

نماینده مردم سنندج در مجلس تاکید کرد: قیمت‌ها در بازار سرسام آور و نا امیدکننده است، قدرت خرید مردم پایین نیامده، قدرت خرید مردم سقوط کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مهدی فرشادان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: نمایندگان اقوام و فرهنگ ها، همه ما می‌دانیم، کلمه انقلاب به معنی دگرگونی و تغییر اساسی است و مجلس انقلابی یعنی مجلس تحول خواه، مجلس فعال و طرفدار انقلاب. در جایگاه نماینده مستقل کردستان بعد از ۸ سال تجربه بر اساس سیاست کلان “اثرناپذیری از جوزدگی و ملاحظات جناحی” نمی‌خواهم یک طرفه به قاضی بروم و تلاش‌های دولت را نادیده بگیرم شاید بهترین تعبیر برای دولت سیزدهم، دولت مردمی در میدان است چه میدان داخلی چه سیاست خارجی.

نماینده مردم سنندج، دیواندره، کامیاران در مجلس ادامه داد: جناب آقای رئیسی دولت سیزدهم صدای مطالبه گری فرهنگیان را شنید، رتبه بندی معلمان قابل تقدیر است، اما این طرح به تنهایی نمی‌تواند رشد همه جانبه شاخص‌های توسعه نظام آموزشی را محقق کند. صدای مطالبه گری دهک‌های پایین جامعه شنیده شد طرح عادلانه کردن یارانه‌ها قابل تحسین است، اما در مقابل تورم افسارگسیخته و بیکاری این طرح نمی‌تواند بهبود اقتصادی مدنظر شما را حاصل کند.

وی بیان کرد: اگر هیات دولت سیاست حذف ارز ترجیحی و طرح کمک معیشتی را مانع گرانی نان، دارو و بنزین می‌داند مبارک است، اما وقتی قیمت یک کیلو گوشت مرغ به ۱۱۰ هزار تومان می‌رسد یعنی دولت در سیاست اقتصادی اش اشتباه کرده، قیمت‌ها در بازار سرسام آور و نا امیدکننده است، قدرت خرید مردم پایین نیامده، قدرت خرید مردم سقوط کرده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: جناب آقای رئیسی، نگاه ویژه شما به کردستان را در سه دیدار خصوصی درک کردم، بودجه استان کردستان در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید، معضل آب شرب سنندج حل شد، قرار است راه آهن سنندج تا مهرماه امسال افتتاح شود. جاده‌های کردستان همچنان قتلگاه و قصابخانه انسانی است، اما آقای بذرپاش وزیر راه آن را در اولویت توسعه قرار داده است همه این‌ها قابل قدردانی است، اما جناب آقای رئیسی این تمام ماجرا نیست.

فرشادان مطرح کرد: در چارچوب سیاست دوگانه “تقریب یا تخریب” بنده راه همکاری و هم افزایی را در مقابل دولت سیزدهم در پیش گرفته ام و به فرموده رهبر انقلاب با ” صداقت و حریت و صراحت” به دستگاه‌های مسئول و دولتی، شفاف تذکر می‌دهم: مطالبات مردم کردستان را بشنوید.

قیمت‌ها در بازار سرسام آور و نا امیدکننده است، قدرت خرید مردم پایین نیامده، قدرت خرید مردم سقوط کرده است.

وی افزود: به وزیر کار تذکر می‌دهم وضعیت بیکاری و اشتغال در کردستان بحرانی است، آیا ساماندهی کولبران، فقط سرگرمی رسانه‌ای است؟ به مجموعه راه و شهرسازی تذکر می‌دهم لطفا گشته شدن هر روزه مردم و مسافران در جاده‌های استان کردستان به خود بیایید، افتتاح راه آهن سنندج، تعیین تکلیف فرودگاه نیمه تعطیل سنندج، توسعه راه‌های روستایی در کردستان و اتمام پروژه ۲۰ ساله کریدور شمال- جنوب خواسته اصلی مردم کردستان است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آقای عین الهی، برای درمانگاه و داروخانه شبانه روزی در شهر‌های حسین آباد، موچش و شویشه با صد‌ها روستا، چاره‌ای بیندیشید. آقای مهندس ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، بر اساس کدام قانون اداره میراث فرهنگی تکاب استان مجاور مجوز ساخت و ساز غیر قانونی در حریم غار کرفتوی دیواندره را صادر کرده است؟

فرشادان گفت: مخاطب من هیات دولت است، دولت هر چه می‌بافد نماینده عالی دولت در کردستان پنبه می‌کند. هشدار‌های مرا دلسوزی بدانید نه تشر و تخریب. سکوت رئیس جمهور و وزیر کشور، درباره تخلفات استاندار کردستان و معاون ایشان در حق نیرو‌های تحصیلکرده در کردستان از مرز مصلحت اندیشی گذشته و به چشم پوشی از گناه تبدیل شده است. نماینده عالی دولت در کردستان باید بفهمد، تراز عالی بودن چیست، نه اینکه مدیریت و سیاست را به سطح هم مدرسه‌ای و همشهری و دوست بازی تنزل دهد.

وی مطرح کرد: آقای وحیدی وزیر کشور، کار از همشهری بازی گذشته، در کردستان من، نیرو‌های نخبه و تحصیلکرده را قلع و قمع می‌کنند، اگر به حذف کردن نیرو‌های بومی توسط مدیران ارشد در کردستان خاتمه ندهید، تخلف به گردن وزارت کشور می‌افتد و باید در پیشگاه خداوند و قانون، به نخبگان کُرد پاسخگو باشید. انتخاب یا ابقای بیش از ۷۰ مدیر ارشد و مدیر کل از زادگاه استاندار کردستان، تکرار می‌کنم انتصاب ۷۰ مدیر ارشد و میانی از زادگاه استاندار کردستان برای پست‌های مدیریتی چه توجیهی دارد؟ جز دهن کجبی به نخبگان ۱۰ شهرستان دیگر استان؟! مگر قحط الرجال است؟! البته اعلام اسناد و آمار انتصابات ناعادلانه در کردستان فقط یک هشدار است و شرح سایر موارد حدیث هفتاد من کاغذ می‌شود. آقای وحیدی، اگر استاندار کردستان قابل توجیه نیست، لطفا چاره اندیشی کنید و فردی از جنس خودمان را در این پست بگمارید.

این نماینده مجلس اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند: قانون گذاری، “جاده سازی” و ریل گذاری است. یا انتصاب مدیر توانا، ریل گذاری نیست؟ بدون تردید فارغ از زیر ساخت‌های فنی و اقتصادی، انتخاب نیروی انسانی کارآمد، بخشی از مفاهیم ریل گذاری از نگاه ایشان است.

وی افزود: مخاطب من رئیس دولت است، استاندار کردستان از روز اول نماینده دولت نبوده و نیست، ایشان نماینده تعدادی از هم کلاسی‌ها و همشهری‌های خود است. بی کفایتی یعنی در گرمای تابستان برای تامین آب شرب دیواندره درمانده شوید و از اطفای حریق در جنگل‌های مریوان ناتوان باشید. آقای رئیسی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، قوم کُرد از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی هستند. ماهیت این تعبیر حکیمانه برای ما کُرد‌ها یک سند بالادستی در حوزه تمدن و فرهنگ است، همچنان این ایشان در سال ۸۸ کردستان را استانی فرهنگی نامیدند؛ بنابراین ضروری است نمایندگان دولت‌ها در کردستان به این استان بالادستی رجوع کنند.

فرشادان مطرح کرد: “ظرفیت‌های کردستان، نخبگان کُرد” و “سرمایه اجتماعی کُردها” در نظام اداری، فاقد امنیت شغلی و تکریم هستند. چالش بنده با نماینده دولت در کردستان، چالش ناعدالتی است. بودجه اختصاصی کردستان، بی سابقه است، از همین تریبون از دولت تشکرمی کنم، اما مدیران ارشد در کردستان، تشخیص هزینه کرد و توسعه زیر ساخته‌ها را ندارند. تیم دولت در کردستان مفهوم عقب افتادگی اقتصادی را تشخیص نمی‌دهد بنابراین هیچ راهکاری برای برون رفت هم ندارد.

نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: گفتمان توسعه محور و توسعه اقتصادی در کردستان مطالبه من است، نخبگان و تحصیلکردگان کُرد و اهل سنت را در سطوح استانی و کشوری به حاشیه رانده اند. عده‌ای می‌خواهند جامعه کردستان دو قطبی کنند، دوقطبی کردن آینده سیاسی کردستان را به خطر می‌اندازد در خواست می‌کنم نهاد‌های مسئول هوشیار باشند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.