کد خبر : 14706
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 10:27

رئیس کل دادگستری استان البرز تشریح کرد؛

آخرین وضعیت پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش

آخرین وضعیت پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش
رئیس کل دادگستری استان البرز درباره آخرین وضعیت پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری و حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز صبح امروز در دیدار با دادستان کل کشور به تشریح آخرین وضعیت پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش پرداختند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین موحدی از زحمات همه کسانی که در شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده خدمت و تلاش کردند قدردانی کرده و گفت: لازم است از شما و همکاران محترم قضایی در استان و شهرستان که با مدیریت صحیح، حضور به موقع در صحنه، شناخت جوانب حادثه و صدور دستورات قضایی مناسب موجبات شناسایی و دستگیری متهمان پرونده را فراهم نمودید قدردانی و تشکر نمایم.

وی ادامه داد: با دستورات بموقع و مدیریت خوب دادگستری استان و تلاش شبانه روزی همکاران پزشکی قانونی و همچنین اقدامات فنی و تخصصی خوب همکاران فراجا، بحمدالله متهمان در یک مدت کوتاه شناسایی و در چنگال عدالت قرار گرفتند و جا دارد از همه همکاران محترم دادگستری و پزشکی قانونی و همچنین نیروی انتظامی هم تشکر و قدردانی داشته باشم.

دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به این پرونده

دادستان کل کشور با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده از جوانب مختلف حائز اهمیت بوده و رئیس محترم قوه قضاییه هم در این خصوص دستورات ویژه ای صادر کردند گفت: در این راستا بنده هم به صورت جدی با مسئولان قضایی استان در تماس بوده که بحمدالله زحمات نتیجه داده و متهمان دستگیر شدند.

موحدی یکی از آثار خوب شناسایی متهمان در فاصله کوتاه پس از وقوع جنایت را تامین امنیت روانی جامعه دانست و گفت: پرونده‌های این چنینی که برای اذهان مردم حساسیت خاص خود را دارد اگر با سرعت و دقت مناسب رسیدگی شود احساس امنیت را به شهروندان و جامعه تزریق می نماید.

در ادامه حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز به تشریح اقدامات انجام شده در دستگیری متهمان پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر مرحومه اش پرداخته و گفت: بلافاصله پس از اطلاع از حادثه موضوع در دستور کار قرار گرفته و کارگروه ویژه پیگیری پرونده با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان و با عضویت فرمانده فراجا و رئیس پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رئیس دادگستری و دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.

تحقیقات فشرده برای رسیدن به سرنخ

وی ادامه داد: در همان ابتدا تمامی سناریوها و احتمالات در نظر گرفته شده و پس از بررسی و تحقیقات و شناسایی مظنونین احتمالی، تعداد ۲۰ نفر بازداشت و تحقیقات فشرده از آنان در جهت رسیدن به سرنخ‌های بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: خوشبختانه با روش های تخصصی و فعالیت شبانه روزی به سرنخ‌های خوبی دست یافته و مشخص گردید که ۳ نفر از متهمان اصلی پرونده در بین دستگیرشدگان اولیه هستند و لذا تمرکز بر روی آنها قرار گرفته و پس از ساعت‌ها بازجویی و تحقیق و استناد به ادله‌های موجود متهمین به حضور فرد چهارم درپرونده اقرار کرده و مشخص شد که در شب حادثه ۴ نفر در محل جنایت حضور داشته و لذا پس از صدور دستور قضایی نفر چهارم هم بازداشت شده و تحقیقات در این مرحله به سر انجام رسید.

فاضلی‌هریکندی در ادامه به تشریح نحوه وقوع قتل و انگیزه آنها توسط متهمین پرداخت و گفت: متهمان از قبل با متوفیان آشنایی داشته و متهم اصلی در برهه ای از زمان نیز باغبان ویلای مرحوم مهرجویی بوده است و به دلیل مسائل مالی و ادعای داشتن طلب ۳۰ میلیونی از مرحوم کینه گرفته و با قصد و هدف انتقام دست به این جنایت زده است.

ورود قاتل به ویلا

وی خاطرنشان کرد: متهمان به دلیل اینکه ویلا دارای حصارهای بلند نبوده به راحتی وارد حیاط شده و متوجه می شوند درب ورودی ساختمان نیز باز می باشد و لذا بدون دردسر وارد منزل شده و مرتکب جنایت می شوند.

فاضلی‌هریکندی افزود: بر اساس اقاریر به دست آمده، مرحوم مهرجویی در زمان ورود متهمان به منزل در حال تماشای تلویزیون بوده و مرحومه محمدی‌فر نیز در همانجا حضور داشته که متاسفانه با حمله به سمت مرحوم مهرجویی در ابتدا ضرباتی را با چوب به سر متوفی وارد کرده و سپس با ضربات چاقو به ناحیه گردن وی را به قتل رسانیده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: مرحومه محمدی‌فر نیز پس از ورود افراد به منزل به سمت اتاق خود فرار کرده اما متهمان با تعقیب وی و درگیری با او نهایتا با ضربات چاقو او را هم به قتل رسانیده و پس از سرقت دو دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری طلا از محل جنایت متواری می‌شوند.

فاضلی‌هریکندی گفت: شناسایی و دستگیری متهم چهارم در بررسی و کشف ابعاد مختلف پرونده نقش مهمی داشت گفت: چاقو و گوشی‌های تلفن همراه سرقتی در اختیار نفر چهارم بود که پس از دستگیری این فرد، سرنخ‌های موجود کامل و ابعاد تحقیقات کامل‌تر شد.

هدف: انتقام و قتل

وی در خصوص انگیزه قتل توسط متهمان گفت: فعلا بر اساس اقاریر، سه متهم اول با هدف انتقام و قتل به محل حادثه رفته و مرتکب جنایت شده و متهم چهارم که با تحریک سه نفر اولی مرتکب جرم گردیده با هدف و انگیزه سرقت وارد این پرونده شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص ابعاد دیگر این جنایت گفت: در این پرونده ما به تحقیقات و اطلاعات به دست آمده اکتفا نکرده و هرگونه احتمالی را در دستور کار قرار می دهیم. چراکه معتقد هستیم در کنار سرعت باید دقت و ظرافت را هم به کار برده و نباید از هیچ احتمالی به سادگی عبور کرد.

فاضلی‌هریکندی در خصوص زمان رسیدگی به پرونده و صدور رای هم گفت: در حال حاضر پرونده در دادسرا در حال انجام فرآیند خود می باشد و پس از صدور کیفرخواست پرونده در اختیار دادگاه قرار خواهد گرفت و قطعا در این خصوص هم اطلاع رسانی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.