کد خبر : 21122
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 9:24

قانون سوت‌زنی؛ کاهش فساد یا کاهش‌نمایی فساد؟

قانون سوت‌زنی؛ کاهش فساد یا کاهش‌نمایی فساد؟

روزنامه هم میهن نوشت: مسئله فساد در ایران تنها سوت‌زنی نیست، بلکه مسئله باید ساختاری حل شود که متاسفانه در این قانون نمی‌توان امیدواری چندانی داشت. حتی بعید نیست یک سال دیگر براساس نتایج این قانون اعلام شود که پس از تصویب قانون سوت‌زنی، فساد آنچنانی در کشور رخ نداده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه هم میهن تاکید کرده که قانون سوت‌زنی منجر به کاهش فساد نمی‌شود.

قانون سوت‌زنی به‌تنهایی نمی‌تواند به کاهش فساد منجر شود. چون در مبارزه با فساد در کشور ما، قانون به‌تنهایی نمی‌تواند مسئله را حل کند. قانون بازتاب‌دهنده یک اراده است و تنها درصورتی که اراده کافی وجود داشته باشد، قانون می‌تواند به این اراده ظرف حقوقی بدهد. قانونی می‌تواند مفید و مؤثر باشد که معطوف به اراده باشد.

این روزنامه افزوده است: مسئله فساد در ایران تنها سوت‌زنی نیست، بلکه مسئله باید ساختاری حل شود که متاسفانه در این قانون نمی‌توان امیدواری چندانی داشت. حتی بعید نیست یک سال دیگر براساس نتایج این قانون اعلام شود که پس از تصویب قانون سوت‌زنی، فساد آنچنانی در کشور رخ نداده است. درنتیجه تنها برخی جرائم معمولی پیش چشم مردم برجسته شود و موضوع رانت‌های گسترده و اختلاس‌های احتمالی مکتوم باقی بماند. زمانی هم متوجه می‌شویم که اطلاعات از جایی درز پیدا کند و متوجه شویم اختلاس دیگری در کشور رخ داده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.