کد خبر : 205
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 - 11:32

قانون‌گذاری کمیسیون اروپا در مورد اینترنت اشیا

قانون‌گذاری کمیسیون اروپا در مورد اینترنت اشیا

کمیسیون اروپایی در حال وضع قوانین جدیدی در مورد خودروهای خودران و سیستم های مبتنی بر اینترنت اشیاست تا شیوه تولید داده توسط این دستگاه ها نظام‌مند شود.

اقتصادپرس: تمامی دولت های عضو و شرکت های سازنده این محصولات باید از قوانین یاد شده تبعیت کنند تا نحوه مالکیت داده های تولید شده از این طریق، دسترسی و استفاده مجدد از آنها مشخص شود.

حسگرهای مورد استفاده در خودروهای خودران و محصولات سازگار با اینترنت اشیا داده های زیادی با دیگر سیستم ها و ابزار محیطی رد وبدل می کنند و مدیریت این حجم عظیم اطلاعات و تصمیم گیری در مورد نحوه نگهداری و استفاده از آنها در حال حاضر نیز به یک دغدغه جدی مبدل شده است.

مقامات کمیسیون اروپایی می گویند قانون یاد شده تکلیف نحوه استفاده و به اشتراک گذاری داده های مذکور، امنیت آنها و چالش های دیگر را مشخص می کند. بر همین اساس کمیسیون اروپا بر جریان آزاد اطلاعات از طریق این وسایل تاکید کرده و خواستار مقابله با موانع موجود در این زمینه شده است.

در بخش هایی از این قانون جدید به مباحث مربوط به حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران نیز اشاره شده، اما هنوز جزییات درنظر گرفته شده در این زمینه مشخص نیست.

منبع: فارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.