کد خبر : 23197
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 13:38

هشدار یک جامعه‌شناس:

فشار اقتصادی نفوذ کرده به داخل خانواده باعث افزایش طلاق و خشونت‌های خانگی می‌شود

فشار اقتصادی نفوذ کرده به داخل خانواده باعث افزایش طلاق و خشونت‌های خانگی می‌شود

یک جامعه‌شناس نسبت به افزایش طلاق و خشونت‌های خانگی هشدار داد.

سعید معیدفر، جامعه‌شناس می گوید: من صحبت‌هایی با کارشناسان اقتصادی داشتم که خبر از فرار سرمایه‌های کلان می‌دادند، مدیران بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی دیگر نمی‌توانند به همین شیوه ادامه دهند و فرار سرمایه بیشتر می‌شود و همین امر فشارهای اقتصادی بر مردم را هم افزایش می‌دهد. این فشارها به درون خانواده‌ها نفوذ کرده و طلاق، خشونت خانگی و قتل‌های فامیلی را افزایش می‌دهد.

به گزارش دنیای اقتصاد، معیدفر همچنین درباره گسترش مشکلات مردم با افغانستانی‌های مقیم ایران بر این اعتقاد است که این بستگی به سیاست‌های دولت در ارتباط با افغان‌ها دارد. تا مدت‌ها حرف این بود که باید حضورشان کنترل‌شده باشد و چون این اتفاق نیفتاد مردم نتوانستد تحمل کنند. بنابراین مساله میان مردم و افغان‌ها بسیار به تصمیمات دولت در سال آینده برمی‌گردد. اینکه چقدر بخواهند با حکومت طالبان ارتباط بیشتری بگیرند یا نوع برخوردشان در مرز با افغانستانی‌ها چگونه است. به هر حال من فکر می‌کنم که پیچ این مساله در دست حکومت است.

معیدفر همچنین از نگرانی‌ها و امیدهایش می‌گوید: به نظر من به دلیل مسائل اقتصادی و سیاسی که عنوان شد در جامعه تنش‌هایی به وجود می‌آید. از سوی دیگر فکر می‌کنم که مردم در بزنگاه‌هایی به همگرایی و همدلی‌هایی می‌رسند. اینکه این اتفاقات چه آینده‌ای برای ما رقم می‌زند مشخص نیست. این می‌تواند امیدهایی را زنده کند و از سوی دیگر چون در چنین مواردی کنترل امکان‌پذیر نیست، ممکن است که نگرانی‌های بزرگی ایجاد کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.