کد خبر : 21114
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 8:35

محمدحسین آصفری نماینده مجلس:

فساد اقتصادی مختص ایران نیست، در همه کشورها فساد هست

فساد اقتصادی مختص ایران نیست، در همه کشورها فساد هست

یک نماینده مجلس می گوید: فسادها صرفا متعلق به این دولت نبوده و در همه دولت ها نیز وجود داشته است. در دوره های گذشته نیز فسادهای را داشته ایم مانند خاوری، زنجانی و غیره که فقط در این دولت نبوده است.

اقتصاد پرس؛ محمدحسین آصفری نماینده مجلس و فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به موضوع افشای فسادها و تاثیر آن‌ها در میزان مشارکت در انتخابات می‌گوید: خب این فسادها صرفا متعلق به این دولت نبوده و در همه دولت ها نیز وجود داشته است. در دوره های گذشته نیز فسادهای را داشته ایم مانند خاوری، زنجانی و غیره که فقط در این دولت نبوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه وقتی ما سطح نظارت را خوب اجرا نمی‌کنیم، شاهد و باعث بروز چنین فسادهایی هستیم که یک مرتبه سر از چای درمی آورد، یک مرتبه در گوشت، این موارد به این دلیل است که ما متاسفانه در انتخاب‌هایمان وقتی نگاه ها سیاسی می‌شود و شایسته سالاری کنار می‌‌رود، این اتفاقات ناگوار رخ می‌دهد.

آصفری با بیان سه دلیل برای بروز این فسادها، گفت: ابتدا انتخاب‌های نادرست در پست ها و مسئولیت‌ها و دیگری نظارت و سوم هم اختیاراتی است که برخی دارند و این اختیارات سبب این فسادها می‌شود. موضوع فساد چای دبش را در ۲۱ مردادماه سال جاری طی نطقی در مجلس متذکر شدم که طی جلسه ای که با کمیسیون مبارزه با مفساد اقتصادی داشتیم، چنین خبری را به ما دادند و من هم همان موقع در صحن علنی مجلس آن را علام کردم. حتی اعلام کردم بخشی از این چای‌ها خاک چای است، اما هیچ اتفاقی صورت نگرفت. نه سازمان بازرسی با من تماسی گرفت که پیگیری کند، نه قوه قضاییه و نه دولت! حتی نظارت مجلس هم چنین موضوعی را پیگیری نکرد که شما که چنین ادعایی می‌کنی اسناد و مدارک شما چیست! حالا اگر یک موضع‌گیری سیاسی می‌کردیم دستگاه های نظارتی و غیره و ذالک به آدم تذکر می‌دهند که چرا چنین موضوعی را گفته‌ای! اما وقتی موضوع فساد را گفتیم هیچ کس از ما دلیل و مدرک نخواست .

او در ادامه می‌گوید: من همان زمان طی سوالی از وزیر جهاد خواستم که در مجلس پاسخگو باشد که همزمان با عزل ساداتی وزیر کشاورزی بود. این را به جد بگویم و شهادت هم می‌دهم که کمیسیون مبارزه با مفساد اقتصادی دولت، همان موقع ورود کرد اما انتشارش برای الان بود. دولت گردن گرفت و وزیر کشاورزی را عزل کرد اما خب برخوردهای قضایی هم باید صورت بگیرد.

آصفری با بیان این موضوع که این فسادها فقط مربوط به کشور ما نیست و در دیگر کشورها هم وجود دارد، گفت: اما خب این دلیل نمی‌شود که ما هم این موارد را داشته باشیم. کشورهای دیگر این همه شهید برای عدالت و امنیت کشور نداده اند! این مفساد اصلا قابل قبول نیست و باید با آن برخورد شود، اما دلیلش همان موضوعی است که در ابتدا مطرح کردم.

این فعال سیاسی، می‌گوید: این اتفاقات و برخورد نشدن با آن‌ها، در مشارکت مردم در انتخابات تاثیر می‌گذارد ومردم را دلسرد می‌کند، اما باید به طور جد با این مفساد برخورد شود وهرچقدر که برخورد بیشتر شود، امیدواری مردم نیز بیشتر میشود. حتی معتقدم قبل از انتخابات باید این موضوع به نتیجه برسد چرا که امید و اعتماد مردم را بیشتر می‌کند. لذا سرعت در برخورد با این پرونده‌ها باید به طور جد صورت بگیرد. اما متاسفانه وقتی جریان چپ روی کار است و فسادی رخ می‌دهد جریان راست شروع به داد و بیداد می‌کند و برعکس وقتی جریان راست روی کار است و فسادی رخ می‌دهد جریان چپ شروع می‌کند به داد و بیداد کردن! اینها دلسوزی برای کشور نیست، دلسوزی وقتی است که ما اجازه ندهیم چنین اتفاقاتی اساسا رخ دهد.

نماینده مردم اراک، با اشاره به این موضوع که اعتماد مردم به نظام بزرگترین پشتوانه است، گفت: نباید اقداماتی صورت بگیرد که اعتماد مردم از دست برود. قبول دارم هرچقدر که با این موارد برخورد شود، این اعتماد به سختی برمی‌گردد. اما وقتی سرعت و جدیت در برخورد را مردم ببینند، حتما دوباره اعتماد خواهند کرد.

منبع: اصلاحات نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.