کد خبر : 12272
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 13:59

فروش متری مسکن در بورس هفته آینده اجرایی می‌شود

فروش متری مسکن در بورس هفته آینده اجرایی می‌شود
طرح پیش فروش متری مسکن که طی ماه‌های گذشته دستورالعمل آن آماده شده است، قرار است هفته آینده تصویب و اجرایی شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛  طرح فروش متری مسکن طی سال‌های اخیر همواره مورد پیگیری قرار گرفته و اظهارات مختلفی درباره آن مطرح شده است؛ به گونه‌ای که مردم بتوانند از طریق بورس مسکن را به صورت متری خریداری کنند.

این طرح که قرار بود از شهر تهران آغاز شود در مراحل نهایی رسیدگی و بررسی در سازمان بورس است تا دستورالعمل طرح فروش متری مسکن به تصویب هیات مدیره این سازمان برسد، چراکه با توجه به نوسانات قیمت، برخی توانایی خرید یک آپارتمان را ندارند اما ممکن است بتوانند متراژهای مشخصی از یک واحد مسکونی را خریداری کنند.

البته مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی – در نخستین روز مهرماه درباره طرح فروش متری مسکن اینگونه پاسخ داد که این طرح فعلا در دستور کار ما قرار ندارد و اجرا نمی‌شود.

اما روز گذشته مجید عشقی – رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار – در نشست خبری خود اعلام کرد که در پی راه اندازی ابزارهای جدید سرمایه‌ گذاری به مساله مسکن توجه ویژه‌ای کرده‌ایم و ضمن راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات، در سه ماهه گذشته دستورالعمل پیش‌ فروش متری یا همان سلف مسکن آماده شده است.

به گفته وی، این دستورالعمل تا یک هفته روی سایت باقی خواهد ماند و پس از آن ضمن جمع‌بندی نهایی در نخستین جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب خواهد رسید که یکی از ابزارهای خوب برای بخش عرضه مسکن است.

با توجه به اظهارات اخیر رئیس سازمان بورس باید منتظر اعلام جزئیات دستورالعمل طرح پیش فروش متری مسکن و استقبال متقاضیان برای خرید مسکن متری از طریق بورس ماند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.