کد خبر : 16241
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 21:30

عوارض جاده‌ای بالا می‌رود؟

عوارض جاده‌ای بالا می‌رود؟
اکبری با بیان اینکه اخذ عوارض از جادهای پرتردد اصلی و بزرگراهی در دستور کار قرار دارد، گفت: جاده‌های فرعی و روستایی و محلی تحت پوشش دریافت عوارض جاده‌ای قرار نمی‌گیرند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مشاور وزیر راه و شهرسازی خبر داد: اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها در دستور کار نیست.

مهرداد بذرپاش در حاشیه برگزاری همایش قیر و آسفالت در خصوص اظهارات معاون راهداری سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها گفت: فعلا اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها در دستور کار نیست.

رضا اکبری در همایش ملی قیر و آسفالت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخذ عوارض از جاده‌های کشور، اظهار کرد: وقتی دنیا را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سه روش برای تامین مالی نگهداری جاده‌ها دارند؛ عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده ای.

وی ادامه داد: در کشور ما عوارض خودرو را شهرداری‌ها دریافت می‌کنند و با توجه به سیاست‌های حمایتی، دولت به دنبال گرفتن عوارض سوخت نبوده و موافق آن هم نیست.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در بحث عوارض جاده‌ای به دنبال دریافت عوارض از جاده‌های پرتردد اصلی و بزرگراهی هستیم، افزود: در این برنامه سیاست ما این است که از مردم آسیب‌پذیر این عوارض دریافت نشود.

اکبری با بیان اینکه اخذ عوارض از جادهای پرتردد اصلی و بزرگراهی در دستور کار قرار دارد، گفت: جاده‌های فرعی و روستایی و محلی تحت پوشش دریافت عوارض جاده‌ای قرار نمی‌گیرند.

بذرپاش اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی را تکذیب کرد

مهرداد بذرپاش در حاشیه برگزاری همایش قیر و آسفالت در خصوص اظهارات معاون راهداری سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها گفت: فعلا اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها در دستور کار نیست. قانون به ما اجازه داده در آزادراه‌ها عوارض دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های پیشنهادی برای تامین منابع نگهداشت جاده‌ها اخذ عوارض از راه‌های اصلی و بزرگراه‌هاست تصریح کرد: هنوز نرخ عوارض آزادراه شیراز – اصفهان تعیین نشده و مردم می‌توانند از این آزادراه تردد داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از قیرهای اصلاح‌شده در پروژه‌های راهسازی خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مسئول ارتقاء فناوری قیر و استفاده از قیرهای اصلاح شده در پروژه‌های راهسازی است.

بذرپاش همچنین یادآور شد در بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر از محل تهاتر مصوب شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از قیر باکیفیت در پروژه‌های راهسازی استفاده کنیم، گفت: درحال‌حاضر ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید که حدود ۴ میلیون تن آن صادر می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.