کد خبر : 17113
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 18:29

علم‌الهدی: گرانی اجناس به یک اپیدمی تبدیل شده است!

علم‌الهدی: گرانی اجناس به یک اپیدمی تبدیل شده است!

امام جمعه مشهد گفت: متأسفانه مسئله گرانی به یک اپیدمی در کشور تبدیل شده که همه مملکت را درگیر خود کرده است و در مسیری قرار گرفته که برخی فعالان اقتصادی عمداً اجناس خود گران می‌کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علم‌الهدی در دیدار با «احمد اصانلو» رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، «سید مرتضی مدنی» مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی و جمعی از مدیران این سازمان، ضمن تمجید از اقدامات مؤثر این سازمان در مقابله با تخلفات در بازار، اظهار کرد: تعزیرات حکومتی به‌عنوان یک خطر ناامن‌ساز برای جریان‌های اقتصادی و بازار که می‌خواهند در این فضا تخلف و فساد کنند مطرح شده است.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات این نهاد نظارتی، ادامه داد: به چهره بیرونی کار تعزیرات توجه کنید، صداوسیما نیز باید همت کند و برخوردهای تعزیراتی را به جامعه نشان دهد زیرا این کار در نگاه مردم بسیار مؤثر خواهد بود.
معیشت مردم با گرانی گره خورده است

علم الهدی گفت: دولت در عرصه دیپلماسی و سایر عرصه‌ها اقداماتی انجام داده که موفق و مؤثر بوده و امروز کلید کار دولت در دست شماست، آنچه رهبری فرمودند «غباری هست که اجازه نمی‌دهد این موفقیت‌ها دیده شود»، معیشت مردم است که این معیشت با گرانی گره خورده است.

وی مقابله با گرانی‌ها و مدیریت قیمت‌ها را نقطه ظهور و بروز سازمان تعزیرات حکومتی دانست تا مردم موفقیت‌های دولت و کشور را لمس کنند و ابراز کرد: متأسفانه مسئله گرانی به یک اپیدمی در کشور تبدیل شده که همه مملکت را درگیر خود کرده است و در مسیری قرار گرفته که برخی فعالان اقتصادی عمداً اجناس خود گران می‌کنند.

مقابله با گرانی در سطوح کلان اقتصادی

علم‌الهدی با بیان این‌که افراد مسابقه‌ای در گران‌فروشی و گران کردن کالاها گذاشته‌اند که عزیزان سازمان تعزیرات باید جلوی این گران‌فروشی را بگیرند، خاطرنشان کرد: این جلوگیری باید از بالا اتفاق بیفتد، اگر در سطوح کلان اقتصاد و بازار از این گرانی جلوگیری شود، خرده فروش‌ها و سطوح پایین بازار نیز ملاحظه می‌کنند و این گران‌فروشی متوقف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به ظرفیت‌های تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها در استان‌ها باید بومی و استانی اجرا شود زیرا برخی مشکلات مختص یک استان است و در مقابل نیز توانمندی‌هایی در یک استان وجود دارد که در سایر استان‌ها نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسئله گران‌فروشی و بهم خوردن بازار، مسئله‌ای است که در فضای مشهد فوق‌العاده تکان‌دهنده است، وقتی استاندار و فرماندار نیز به دنبال حل مشکل می‌روند، تعزیرات حکومتی می تواند از توان و امکانات آنان نیز کمک بگیرد.

آقای علم الهدی ضمن تأکید بر اینکه تا مسئله گرانی و مشکل معیشت مردم حل نشود، مردم هیچ کار موفق شما را لمس نکرده و نمی‌بینند، بیان کرد: وقتی آدم انگیزه خدایی داشته باشد، در انجام هیچ کاری خسته نمی‌شود که به لطف خدا این انگیزه در شما وجود دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.