کد خبر : 21003
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 10:22

طلافروشان در اعتصاب مالیاتی؛ «همه تصور می‌کنند بازار طلافروشان سود بسیاری دارد اما چند سال است فقط می‌توانیم گذران زندگی کنیم»

طلافروشان در اعتصاب مالیاتی؛ «همه تصور می‌کنند بازار طلافروشان سود بسیاری دارد اما چند سال است فقط می‌توانیم گذران زندگی کنیم»

یک طلافروش گفت: همه تصور می‌کنند بازار ما طلا‌فروشان سود بسیاری دارد، ولی این‌گونه نیست، چند سال است که سود معاملات ما تنها به گذران زندگی و مخارج بنگاه معطوف می‌شود. یک طلا فروش با افزایش سرمایه طلایی خود سود می‌کند، ولی در سال‌های اخیر حجم سرمایه ما افزایشی نداشته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه دنیای اقتصاد گزارشی از اعتصاب طلافروشان به دلیل قانون جدید مالیاتی دارد.

بررسی‌های به‌عمل آمده از بازار طلا حاکی از تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های معاملاتی این فلز زرد است. قانون جدید مالیاتی وضع شده بر معاملات طلا در کنار موضوع الزام صدور صورت‌حساب الکترونیکی عواملی است که سبب شده بسیاری از فروشندگان طلا از معامله اجتناب کرده و دست به اعتصاب بزنند. گفت‌وگو با تعدادی از فعالان بازار گویای آن است که این اعتصاب بیشتر برای معاملات خرد بوده و فعالیت درون گروهی بین طلا‌فروشان ادامه دارد.

این روزنامه در ادامه به نقل از یکی از این فعالان بازار نوشته است: «همه تصور می‌کنند بازار ما طلا‌فروشان سود بسیاری دارد، ولی این‌گونه نیست، چند سال است که سود معاملات ما تنها به گذران زندگی و مخارج بنگاه معطوف می‌شود. یک طلا فروش با افزایش سرمایه طلایی خود سود می‌کند، ولی در سال‌های اخیر حجم سرمایه ما افزایشی نداشته، در نتیجه حتی اگر ارزش ریالی دارایی‌های ما بیشتر شده باشد به این معنی نیست که ما سود کرده و موظف به پرداخت مالیات باشیم.» علاوه بر این به گفته بسیاری از فعالان بازار طلا سامانه ثبت صورت‌حساب‌های الکترونیکی نیز از کار افتاده و از کارآیی لازم برخوردار نیست.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.