کد خبر : 14948
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 13:29

شرط سپرده‌گذاری برای دریافت ارزِ تولید حذف می‌شود

شرط سپرده‌گذاری برای دریافت ارزِ تولید حذف می‌شود
معاون وزیر صمت گفت: مسئولان بانک مرکزی نوید این را داده‌اند که زمان تخصیص ارز به تولیدکنندگان کاهش پیدا خواهد کرد و در کنار آن شرط سپرده‌گذاری برای واحدهای تولیدی نیازمند ارز هم حذف می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمدمهدی برادران،‌ معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تخصیص ارز به تولیدکنندگان و گلایه آنها، گفت: این گلایه تولیدکنندگان، شکایت به حقی است. وزارت صمت زمانی می‌تواند از صنعتگران کشور انتظار افزایش تولید داشته باشد که بتواند مواد اولیه آنها را به‌موقع و در سریع‌ترین زمان ممکن تأمین کند

وی افزود: تأخیر ۹۰ روزه در تأمین ارز تولیدکنندگان مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می‌آورد؛ البته این نکته را هم باید یادآور شد که تاکنون جلساتی متعددی با حضور مسئولان بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت برای حل این مسئله برگزار شده و در یکی از این جلسات مسئولان بانک مرکزی نوید این را داده‌اند که زمان تخصیص ارز کاهش پیدا خواهد کرد و در کنار آن شرط سپرده‌گذاری برای واحدهای تولیدی نیازمند ارز هم حذف می‌شود.

برادران گفت: با توجه به گشایش‌های صورت‌گرفته در عرصه بین‌الملل و نظامات مالی کشور، تمایل مسئولان بانک مرکزی بر این است که در سال رشد تولید، موانع موجود در خصوص تأمین ارز تولیدکنندگان را به حداقل برسانند.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.